PR obrazovanje

Share

PR obrazovanjeNa pisanje ovog posta potaknula ma @Azra 🙂 Razgovarale smo o svom formalnom PR obrazovanju i silnom trudu da svaki dan naučite nešto novo. Ali jako je teško kad nemate pojma odakle krenuti i kud idete. (Izgleda da je postavljanje ciljeva jedna od težih stvari u PR -u i u životu)

Kad počnete raditi u praksi tek onda shvatite da vi nemate pojma šta je PR, a kako reče Azra ja sam toliko zbunjena da tek sad ništa ne znam. Ako imate sreće onda vam netko pomogne i da vam smjernice za istraživanje i učenje, a ako nemate sreće morate imati mnooogo vremena da sami dođete do toga.

Meni se svidio jedan od najjednostavnijih, ali korisnih tečajeva o PR -u koji sam našla lutajući internetom. Sedmodnevna škola o osnavama PR -a koje morate znati, kojom god granom odnosa s javnošću se bavite. Svaki dan u inbox dobijete jednu lekciju i domaću zadaću. Prijavite se za newsletter o PR obrazovanju i možemo početi. I nemojte da vam bude mrsko! Natjerajte se, kasnije će vam biti drago zbog toga.

U prvoj lekciji ćete naučiti šta je to PR, koji su osnovni alati potrebni za rad u odnosima s javnošću.

Druga lekcija govori o razvoju PR plana, kako nastaje plan sa ciljevima, ciljnim javnostima, medija planom…

Treća lekcija će vam pomoći u izgradnji infrastrukture, odnosno pripremanju svega onog što vam treba za neometan rad: media kit (materijal), lista medija (adrema), sumiranje rezultata vašeg rada (press clipping)… Možete raditi u PR agenciji svjetskog imena, ali osobne veze (mislim na poznanstva i kontakte) koji će vam nekada služiti kao prečica u obavljanju posla, bit će vam od neprocjenjive vrijednosti. I njih nosite sa sobom bez obzira gdje radili. Evo ja ne moram obaviti nekoliko telefonskih poziva i slati mailove da bih objavila priču. Mogu kontaktirati Azru i dogovoriti se s njom o objavljivanju priče jer imam poznanstvo sa novinarom 🙂 Primjer adreme i osnovni popis medija u Hrvatskoj možete naći i na blogu Manjgura.hr

Četvrta lekcija govori o pisanju prioćenja za javnost. Jedna od najvažnijih lekcija jer ćete to raditi svaki dan po tko zna koliko puta. Na šta treba obratiti pažnju, dužina pripćenja i template (mi bismo rekli đon) i još mnogo savjeta. Savjet za pisanje dobrog priopćenja za javnost dao nam je i Zoran Tomić.

Peta lekcija su odnosi s medijima i sve ono što ti odnosi nose sa sobom. Ima tu vrlo korisnih preporuka, ali najbitniji dio morat ćete sami upoznati, na vlastitoj koži. Ne možete iz američkih lekcija mnogo naučiti o medijskoj situaciji u BiH. Sami ćete morati pratiti i učiti kada koji medij zaključuje izdanje, kada izlazi, kako funkcionira. Morate pratiti emisije na televizijama, znati (bar otprilike) gledanost tih emisija. Kako koja redakcija funkcionira, imaju li novinare koje rade samo u određenim rubrikama ili svi rade sve. A tek državni i vjerski praznici na području cijele BiH ee to je priča za sebe…

Šesta lekcija govori o “gađanju” (pitching) novinara pričom. Kako izabrati najbolji kut priče, kako priču pretstaviti publici, vizualni dio, kako za 30 sekundi osvojiti pažnju novinara, kako gađati prave ljude…

Sedma lekcija je o predstavljanju vašeg proizvoda svijetu na najinteresantniji način, a da bude drukčiji od konkurencije.

I to je to. U vrlo kratkom vremenu možete shvatiti osnove koje vas na fakultetu ne uče. Nije teško, ali treba prakse. Kod traženja posla, prakse i sličnih aktivnosti često se ljudi iznenade što već ne znate sve ovo. A vi se vjerojatno iznenadite što nemate pojma gdje ovo naučiti, a u knjigama ne piše baš sve.

Irena Omazic

Vodila PR i Social Media kampanje za domaće brendove, političke stranke, nevladine organizacije. Piše blog o odnosima s javnošću, komunikaciji i društvenim mrežama na PublicRelations.ba. Trenutno je blogerica u One World See o ljudskim pravima na internetu.

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.