Facebook profil ili stranica

Share

Facebook pravilaČesto mislim kada pišem ili objavljujem bilo što o Facebooku da se ponavljam i da je to davno prevaziđena tema. Jer znamo svi šta je FB profil i kako to funkcionira. I onda iznova i iznova nalijećem na tom istom čudu o kojem svi sve znamo, na kompanije, brendove i proizvode koje za svoju službenu komunikaciju s fanovima naprave profil. I onaj tko uređuje i ažurira taj profil očekuje da ja pošaljem zahtjev za prijateljstvo, čekam da se netko smiluje i odgovori na taj zahtjev. A do tada ću ja gorjeti od želje da vidim šta to oni meni žele reći. Malo sutra!

Postoji jednostavan razlog zašto ne biste smjeli koristiti FB profil za promoviranje biznisa, a to je: kršenje Faacebookovih pravila. Kada pravite profil dio postupka je klik “I AGREE”. Znate li šta je taj klik? A znate li s čim ste se “I agree”? To znači da ste stavili vlastoručni potpis na ugovor između vas i Facebooka i da se slažete sa svakom stavkom tog ugovora. A jedna od tih stavki je: “Slažem se da neću koristiti ovaj servis za registraciju (…) korisničkog računa za grupu ili subjekt.”

Facebook profil ili stranica

Sliku sam preuzela od marismith.com

Facebook profil za promoviranje biznisa ne biste trebali koristiti iz više razloga:

  • Tražilice indeksiraju FB stranice, pa će to utjecati i na rezultate prilikom pretraživanja. Sa profilom nemate nikakvih izgleda u ovoj priči
  • Propuštate mnogo prilika za brendiranje svoje kompanije/proizvoda/usluge na stranici
  • Na profilu nemate mogućnost dodavanja aplikacija, što znači nema welcome taba ni drugih dodataka
  • Nema opisa ispod slike profila, a posjetiteljima taj kratki opis mnogo govori ako ste ga pametno iskoristili
  • Nema informacija, opisa kompanije, proizvoda, na profilu je to potpuno drukčije uređeno
  • Vlasnik profila može imati 5000 prijatelja i to je to
  • Profil nema Insights – analitika FB stranice koja mjeri promet, ponašanje fanova, posjete, interakcije, lajkove…
  • Profil nema Page Insights – analitika Like i Send buttona sa vaše web stranice ili bloga, dijeljenja sadržaja web stranice, komentara…
  • Ako imate web stranicu (ako ste kompanija morate je imati) profil ne možete dodati na strancu, ali Facebook like box možete i to vrlo jednostavno

Sve je vrlo logično i transparentno, ali neki ljudi i dalje rade iste pogreške. Posljedica? Ukidanje profila bez mogućnosti ispravljanja pogreške. Facebook ne prašta! Ako želite strateški pametno komunicirati najjeftinija opcija je da angažirate stručnu osobu, da ne biste izgubili kontakt sa 4000 svojih fanova i priliku da ikada više vaša kompanija ima Facebook stranicu.

Irena Omazic

Vodila PR i Social Media kampanje za domaće brendove, političke stranke, nevladine organizacije. Piše blog o odnosima s javnošću, komunikaciji i društvenim mrežama na PublicRelations.ba. Trenutno je blogerica u One World See o ljudskim pravima na internetu.

You may also like...

3 Responses

  1. bojan says:

    Imam problem sa fb neko mi je hakovao profil i pretvorio ga u biznis profil, postoji li mogucnost da se vratim na svoj profil posto nemam nikakav pristum profilu samo neku kao fan stranicu…

  1. 25/02/2013

    […] Facebookovih pravila, limit od 5000 prijatelja brzo je pokazao zašto je ovo loša ideja. Još neke od mana korištenja osobnog profila i ovakvog nastupa na Facebooku već sam spominjala u članku pisanom […]

Leave a Reply to bojan Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.