Koriste li PR stručnjaci u Bosni i Hercegovini lokalne portale za svoje PR aktivnosti

Share

Moja PR suradnja s lokalnim portalima u BiH počela je dok sam radila za kompaniju koja posluje u velikom broju gradova u BiH.

Nije postojao drugi način da se prenese poruka javnosti, pa sam shvatila da je najjednostavniji način ostvariti suradnju sa najčitanijim lokalnim portalima i na taj način osigurati prenošenje poruke kompanije za koju sam radila.

Kreiranje adreme (liste medija) nije jednostavno, jer nema uvijek istaknutih kontakata. Često se s uredništvom portala mora uspostaviti kontakt prvo preko kontakt forme.

Korištenje lokalnih portala za PR aktivnosti je potreba, ne zbog geografski segmentirane publike ni zbog jeftinijih troškova kampanje, nego više zbog medijske slike u BiH. Ako nastojite s javnošću komunicirati preko jednog od velikih medijskih servisa, možete na početku biti sigurni da poruku neće vidjeti u svim dijelovima BiH.

Ako pak nastojite surađivati s velikim online medijima, možda vaša priopćenja za javnost neće uvijek biti objavljena.

Medijska slika u BiH je složena. I za medije postoji nevidljiva granica i točno se zna koji se mediji preferiraju na nekom području. Takvo stanje otežava komuniciranje sa ciljanom publikom za svakog PR-a koji želi svoju kampanju na području cijele BiH.

Ne možete istim medijem do publike u Banjoj Luci, Sarajevu, Posušju, Vitezu. Nepostojanje medija koji je (bez obzira na podijeljenost) popularan, gledan, čitan u cijeloj zemlji otežava implementaciju PR i marketing kampanja.

Lokalni portali mogli bi olakšati komunikaciju s publikom. Popularni su i imaju veliku posjećenost jer objavljuju informacije koje su ljudima bliske i tiču se njihovih života. A vi, kao PR stručnjak, odmah znate kojoj se ciljanoj publici obraćate.

Neke od lokalnih portala sam i analizirala za potrebe PR aktivnosti na kojima sam radila. Većina njih redovno se ažurira i ima povratne informacije od svoje publike. Tome uveliko doprinose i društvene mreže.

Ono što me iznenadilo je da među sadržajima lokalnih portala nema PR članaka. Znam neke PR kampanje koje su imale plemenite ciljeve i bile dobro zamišljene, ali u nekim dijelovima BiH za njih se nije čulo.

Možda je to posljedica medijske rascjepkanosti, a možda se nitko nije pootrudio da poruku dostavi tim medijima.

Zašto PR stručnjaci u Bosni i Hercegovini ne koriste potencijal lokalnih portala?

Nije mi bilo jasno, pa sam pitala one koji bi mogli znati nešto o tome i ostala iznenađena odgovorom.

Pitala sam „Da li PR stručnjaci ‘gađaju’ (pitch) lokalne portale u BiH?“ Urednici na Zenica-online.com su mi rekli:

„Iz nekog dosadašnjeg iskustva mogu reći da nas kontaktiraju. Tako bih mogla nazvati činjenicu da stalno dobijamo neke obavijesti i dopise u kojima piše “Molimo za objavu na vašem mediju i sl”.

Konkretno nismo skoro nikad dobili neki uvodni mail ili neko pojašnjenje zašto to rade. To govorim zbog toga što 99% vijesti i sadržaja koje mi objavljujemo na svom portalu imaju veze samo sa Zenicom, a isto tako 99% svih tih dopisa nije imalo neke veze sa Zenicom. Tako da skoro nikad ništa od svega toga i ne objavimo.

Valjda to ide onim sistemom ‘Ako se objavi dobro je, ako ne nikom ništa’. Nama ne smeta, bar smo informisani.“

Ako već imate ovakav pristup, to bi moglo značiti da su PR kampanje u BiH univerzalne i da mogu biti primijenjivane u cijelom svijetu?!?

PR stručnjacu u BiH rade osobe koje imaju ogromno medijsko iskustvo (tako svi kažu), ali prilagođavanje poruke mediju, ciljanoj publici, segmentiranje publike nisu jača strana nikome od njih?!?

Iz uredništva portala Vitez.info su mi rekli da je u posljednje vrijeme primjetan trend rasta PR tekstova i priopćenja za javnost kojima ih „gađaju“, ali gotovo ništa od toga se ne objavljuje.

U tim priopćenjima i PR tekstovima govori o stvarima koje nemaju nikakvih dodirnih točaka sa publikom kojoj se oni obraćaju.

Kako ostvariti PR suradnju s lokalnim portalima?

Na prvu ćete pomisliti “kao bilo koju drugu suradnju, uspostavite kontakt i pošaljte priopćenje”…

U idealnim situacijama možda i može ovako, ali sad ne govorimo o idealnim situacijama.

Ne šaljite sve svima

Ovo je pravilo svakog ozbiljnog PR profesionalca, ali nije loše napomenuti. Kada imate fragmentirane medije, i vi šaljite mikro-poruke.

Priopćenje za medije prilagodite onim ljudima koji čitaju taj medij. To za vas znači više posla, ali s druge strane znači da ćete klijentu / poslodavcu osigurati bolje rezultate.

Prilagodite rječnik ciljanoj publici

Ako komunicirate u Hercegovini NEMOJTE koristiti pridjev bosanski, a da vam se hercegovački podrazumijeva. Taj vam gaf u Hercegovini neće oprostiti.

PR aktivnosti na lokalnim portalima

Irena Omazic

Vodila PR i Social Media kampanje za domaće brendove, političke stranke, nevladine organizacije. Piše blog o odnosima s javnošću, komunikaciji i društvenim mrežama na PublicRelations.ba. Trenutno je blogerica u One World See o ljudskim pravima na internetu.

You may also like...

1 Response

  1. dugi says:

    čestitam, svaka čast, odlična tema!
    Takodje se slažem sa mišljenjem kolega sa Zanica-Online.

    Vama Irena, jedno veliko HVALA,..!!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.