Online CV-životopis modernog doba

Share

U 21. st. dobar dio svog poslovnog i privatnog života provedemo online, pa ne čudi što „papirni“ životopis nije dovoljan. Potrebno je imati jedan stalno dostupan poslodavcima, kolegama, tražilicama. Razlozi koji bi vas mogli nagovoriti da napravite online CV:

  • Poslodavci „googlaju“ ime kandidata za posao i kod nas, ne samo u svijetu
  • Djelujete profesionalnije kada imate online CV
  • Pokazujete da ste social media frendly

Svi mi imamo dvije vrste online životopisa:

  • Onaj koji želimo i sami ga ažuriramo
  • Onaj koji manje želimo, a kojeg famoznim tagovima ažuriraju svi naši poznanici

U prvom slučaju radi se o LinkedIN-u i Google CV-ju.

LinkedIN

LinkedIN je trenutno najveća mreža profesionalaca na svijetu. Svi oni koji se imaju namjeru ozbiljno posvetiti svojoj karijeri i profesiji, imaju profil na ovoj mreži.  Kod nas nema velik broj korisnika, ali zbog tražilica je postao neophodan jer time vi upravljate svojim imidžom u virtualnom svijetu, a ne onih nekoliko stotina prijatelja s Facebooka.

Preporuke za sastavljanje  LinkedIN profila:

1.Profesionalan naslov – ovo znači da ispod vašeg imena na profilu morate opisati što točno radite, ali u samo 120 znakova, npr. Public Relations and Communications. Ovo su ujedno i ključne riječi koje se često koriste pri pretraživanju.

2.Summary (Sažetak) –  nakon preporuka ovo je najvažniji dio na LinkedIN profilu. Obvezno se piše u prvom licu i mora govoriti šta radimo i zašto smo drukčiji od drugih.

3. Linkovi na blog i web stranice – vaš osobni blog ili blog koji vi pišete za neku kompaniju, web stranica vašeg poslodavca koju ažurirate.

4. Preporuke klijenata i suradnika – koje nisu bezlične. Dobro je da budu napisane za vas, a ne izabrane iz ponuđenih odgovora.

5. Korisničko ime – i na LinkedIN-u postoji mogućnost izmjene URL-a, pa možete imati URL sa svojim imenom i prezimenom  http://ba.linkedin.com/in/imeprezime

6. Stavite sliku – vizualizacija je bitna. Nitko ne voli komunicirati sa bezličnom osobom.

7. Popunite profil 100% – tražilice bolje reagiraju na popunjen profil, a u slučaju Google profila ako niste sve ispunili tražilica vas uopće ne „vidi“. Kada ispunite profil dobit ćete obavijest “Sada tražilica može reagirati na vaše ime“

Google CV

Google CV predstavljaju prve tri stranice kada netko u tražilicu ukuca vaše ime. Rijetko je to prvih deset jer ljudi gledaju rezultate koji su pri vrhu. Ovo je i vaš prvi dojam kod mnogih, ali prvenstveno kod budućih poslodavaca. Google CV je toliko važan upravo zbog reduciranja nepoželjnih sadržaja. Danas nitko nije vlasnik svoje reputacije, ali možemo pomoću dobre „navigacije“ učiniti nešto. I kod Google CV-ja vrijede ista pravila kao i kod LinkedIN-a. Ali imate i dodatne mogućnosti:

  • Google map – Možete u Google map dodati mjesto boravka
  • About me – napisati nešto o sebi, ali sa što više ključnih pojmova  koji su vezani za ono čime se bavite i po čemu želite da vas drugi prepoznaju i pronađu u online svijetu.

Da biste na tražilici dobili rezultate koje želite, a to su naravno prve tri stranice, uz sve preporuke, morate biti aktivni na ovim profilima.

Irena Omazic

Vodila PR i Social Media kampanje za domaće brendove, političke stranke, nevladine organizacije. Piše blog o odnosima s javnošću, komunikaciji i društvenim mrežama na PublicRelations.ba. Trenutno je blogerica u One World See o ljudskim pravima na internetu.

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.