Ovim bih se postom htjela osvrnuti na online PR u predizbornim kampanjama bh. političara koji su nas često uznemiravali svojim pozivima da se uključimo u grupu ove ili one političke stranke, news feedovima i ostalim aktivnostima koje neumorno provode njihovi PR timovi.
Online PR podrazumijeva:
- Blog
- SEO (Search engine optimisation)
- Društvene mreže i ostale načine online komunikacije
Ali ne podrazumijeva slanje poruka , poziva i izvještaja na sve strane kao da bacite iz ruku vruć krompir i nikada se ne zapitate gdje je bačeni krompir završio.
Blog je u bh. online PR-u još uvijek nepoznanica. U zemlji koja ima desetke političkih stranaka i tko zna koliko političara postoji samo jedan blog političara, koji se ažurira svakih nekoliko mjeseci i nema komentara, što znači da nema ni komunikacije.
SEO je također egzotičan pojam. Kada u tražilicu ukucate imena nekih kandidata za predsjedništvo BiH među prva četiri rezultata na tražilici su: slab kandidat ove političke stranke, naručio ubojstvo… A neki i nemaju web stranicu.
Mnogi među bh. političarima ističu da imaju Facebook profil, ali još uvijek ne znaju šta učiniti s njim. Shvatili su da su na FB ljudi nevjerojatno umreženi i to je napredak, ali najbitnije nisu shvatili. Facebook je DRUŠTVENA mreža čija je najveća prednost komunikacija „licem u lice“ sa prijateljima. Naši političari i njihovi PR timovi misle da je to jumbo plakat za besplatno oglašavanje. Istna, nije jumbo po veličini, ali po dosegu jeste.
Ako vas ja pozovem na kavu i „razgovor“ teče ovako:
Ja:“Ja studiram odnose s javnošću, počela sam pisati blog,a objavila sam nekoliko postova.“
Vi:“M-hm..“
Ja:“Imam profil na Facebooku. A imam profile i na drugim društvenim mrežama.“
Vi:“M-hm…“
Ja:“Ja bih uskoro trebala završiti studij na FPN u Sarajevu.“
Vi:“M-hm…“ I ovako u nedogled….
Da li biste poslije ovakvog razgovora htjeli opet izaći sa mnom?
🙂 to sam i mislila…
Online PR nije priča o beskrajnoj distribuciji reklamnih sadržaja koji daju rezultate za dva tjedna ili dva mjeseca. U izgradnju odnosa na društvenim mrežama, koji se temelje na povjerenju treba uložiti mnogo truda, rada i vremena da bi trud urodio plodom. Sad je vrijeme da počnu pripreme za slijedeće izbore.