Odnosi s javnošću: profesija kojom se može baviti svatko

Tko se može baviti odnosima s javnošću

Na blogu agencije Prime Communications nedavno je objavljen post „Alarmantno stanje u opštinama u BiH: arhitekti, građevinski inspektori i pomoćnici načelnika voze kamione javnog komunalnog preduzeća, izvršavaju građevinske radove i čiste snijeg“. Autor teksta na vrlo jednostavan način objašnjava kako su inženjeri građevine, ekonomisti, pravnici…. počeli obavljati komunalne poslove.

Pored komunalnih poslova uposlenici pojedinih općina počeli su raditi na restauraciji vrijednih spomenika kulture za što su zanat izučili kupujući ono malo jeftine literature koja se nađe te surfajući internetom!

Na kraju teksta autor Damir Delić Đuljić kaže:

„Naravno, ova moja priča je jedna filozofska konstrukcija kojom ilustriram odnos institucija u Bosni i Hercegovini prema komunikacijama i odnosima s javnošću.“

Neupućenima će tekst djelovati posprdno, ali da bi sve navedeno moglo biti istina potvrđuje istraživanje koje je provedeno tijekom 2014. godine, a objavljeno je u knjizi Mediji i promocija participacije građana u lokalnoj samoupravi, Drage Martinovića. Knjiga predstavlja iscrpno istraživanje o komunikaciji jedinica lokalne samouprave i participaciji građana u komunikaciji. Rezultati ovog istraživanja pokazuju pravu sliku stanja odnosa s javnošću u općinama u BiH.

Odnosi s javnošću su profesija kojom se može baviti svatko ili se ne mora baviti nitko. Koga nema bez njega se može! No za sve druge poslove u jednoj općini morate imati vrhunski obrazovan i stručan kadar. Za ovu tvrdnju imam primjer iz prve ruke, a da bude još interesantnije bila sam na razgovoru s nadležnima i ponudila rješenje tog problema.

Na web stranici općine Vitez (čiji dizajn stranice datira iz ranih 90.-ih, a funkcionalnost je i tada bila upitna) nije bilo nijedne informacije o načelniku općine, ali zato je postojao sat. Da, sat. S kazaljkama! Najvažnija informacija koju na web stranici očekuje posjetitelj je vrijeme. Kada sam u razgovoru s načelnikom Akeljićem spomenula taj sat nasmijao se :-)

Web stranica općine Vitez

Nakon tog razgovora zaista su uslijedile promjene! Sada na web stranici općine Vitez nećete naći sat, ali imate pregled programa i to Nove tv koja se u BiH ne emitira već godinama.

Zašto jedna općina u 21. stoljeću sebi dopušta ovake gafove? Uzrok možda leži u nedostatku obrazovanog kadra. Kako u svojoj knjizi navodi Martinović „u BiH od 41 općine njih šest nema službenika za odnose s javnošću.“ Jedna od njih je Vitez!

Neke od činjenica navedene u ovoj knjizi:

.“

„Tijela vlasti u BiH komuniciraju na nedemokratski, hijerarhijski način, što u suvremenim komunikacijskim trendovima znači – negaciju komunikacije.“

„Domene službenih web stranica općina/gradova nisu standardizirane tako da imamo domene rs.ba, .ba, com.ba, .org, .info“

„Službene web stranice općina u BiH karakterizira statičnost, puko informiranje i pružanje osnovnih informacija o radu i funkcioniranju općinskih tijela vlasti bez mogućnosti interakcije građana.“

Za ozbiljne i korektne rezultate u odnosima s javnošću koje će i javnost prepoznati ipak treba imati ponešto znanja i prakse koji još nisu doživjeli svoja džepna izdanja. Nije dovoljno projekt započeti i pustiti da otaljava sam od sebe. Bez ozbiljne strategije odnosa s javnošću i konstantne dvosmjerne komunikacije, rezultati i uspjeh ne mogu biti dio PR kampanje.

Odnosi s javnošću nisu profesija kojom se može baviti svatko.

Knjigu o istraživanju odnosa s javnošću u lokalnoj samopravi i participaciji građana u komunikaciji možete preuzeti s ovog linka.

Irena Omazic

Vodila PR i Social Media kampanje za domaće brendove, političke stranke, nevladine organizacije. Piše blog o odnosima s javnošću, komunikaciji i društvenim mrežama na PublicRelations.ba. Trenutno je blogerica u One World See o ljudskim pravima na internetu.

You may also like...

2 Responses

  1. milenicamm says:

    Nisam sigurna da baš svako može da bude dobar PR :)

  2. pruge says:

    Odličan tekst!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>