Koliko su vaše privatne informacije privatne?

Share

Koliko su vaše privatne informacije privatne? Postavili ste na Facebooku fotografije s godišnjeg odmora, večere s prijateljima, chekirali se na ovom ili onom mjestu i to mogu vidjeti isključio vaši prijatelji, mislite da je to dovoljno za zaštitu vaše privatnosti?

Zašto bi netko htio informacije o meni?

Vjerojatno se pitate zašto netko skuplja vaše informacije ako ste vi na društvenim mrežama poprilično nezanimljivi, nemate golišavih fotografija, ne objavljujete svaku aktivnost koju napravite tijekom dana? Da bi vam prodali nešto! Vrlo jednostavno. Sve osobne informacije koje godinama ažuriramo po raznim servisima i profilima na internetu interesantne su marketarima i data brokerima.

Kad god je potrebno plasirati reklamu marketari zagrabe iz riznice informacija u kojoj su najosnovnije informacije o potencijalnom potrošaču: ime, adresa, kontakt, godine, obrazovanje, vjeroispovijest, pa onda i političko opredjeljenje, hobiji, bračno stanje…

Kakve informacije se skupljaju?

Je li vam se dogodilo da guglate neke hotele i turističke destinacije, a nakon toga vas reklame o tim destinacijama prate danima gdje god na netu kliknete? Negdje je zabilježeno da ste pretraživali nešto čime ste postali potencijalni kupac, zbog toga vas prate i podsjećaju da u ponudi imaju baš ono što tražite.

Informacije koje govore o vašem trenutnom stanju i životu su poželjne i zato ste nečija meta, ali to više nije dovoljno. Marketarima treba čak i ono što ni vi još ne znate, a to su informacije o vašim namjerama.

Nedavno je Facebook korisnicima omogućio objavu „očekujem“ (dijete). Ako ste ovu opciju popunili marketari znaju na što ćete trošiti novac sljedećih 18 godina… Marketing plan za vas je već spreman.

Gdje se kupuju informacije o korisnicima?

Niste na društvenim mrežama, pa mislite da nemate razloga za brigu? Nisu društvene mreže najveće zlo u trgovini privatnim informacijama. Kompanije koje kupuju informacije o (potencijalnim) potrošačima imaju informacije o vama ako ste ikada guglali nešto, ako ste plaćali preko interneta, ako imate email adresu, ako imate karticu kluba lojalnih kupaca…

Iako vam je možda zastrašujuće što sve netko zna o vama, najveći problem koji možete imati je „smaranje“ ili potpuno pogrešan proizvod u ponudi. Veći problem mogu donijeti hakerski napadi, krađe identiteta, krađe kreditnih kartica i cyberstalking.

28. 01. je Međunarodni dan zaštite informacija kojim se od 2007. godine nastoji skrenuti pažnja na važnost zaštite privatnih informacija u online okruženju, a posebno na društvenim mrežama. Osoba koja ima najveći utjecaj na zaštitu vaših privatnih podataka ste VI! Pazite što i gdje objavljujete jer internet pamti sve.

Infografika pokazuje koliko su naše privatne informacije na internetu zaista privatne…

how-public-is-private-data

 

Irena Omazic

Vodila PR i Social Media kampanje za domaće brendove, političke stranke, nevladine organizacije. Piše blog o odnosima s javnošću, komunikaciji i društvenim mrežama na PublicRelations.ba. Trenutno je blogerica u One World See o ljudskim pravima na internetu.

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.