Kako naći sponzora

Kako naći sponzora za projekt ili sportski klub
Foto: Guillermo A. Duran/Flickr used under Creative Common licence
Kako naći sponzora za projekt ili sportski klub

Foto: Guillermo A. Duran/Flickr used under Creative Common licence

Ovo je još jedan od dokaza zašto je blog savršen i tako moćan komunikator. Nedavno mi se preko bloga javio Vedad i zamolio za savjet, ja sam poruku pročitala, ali nisam odmah odgovorila. U međuvremenu sam valjda poruku obrisala, jednostavno ne znam šta se s njom dogodilo. Zato ću odgovor ponuditi u postu, a osoba kojoj je savjet bio potreban će (nadam se) ovo pročitati.

Pitanje je glasilo ovako: Postoji li u BiH neka agencija koja za sportske klubove pronalazi sponzore? Ako ne postoji svaki savjet ili preporuka o ovoj temi je dobrodošla…

Budući da sam radila u odjelu za PR i marketing velike kompanije koja je sponzorirala mnogo malih i velikih projekata savjet mogu dati iz prve ruke.

Šta je sponzorstvo?

Prema riječima autora knjige Kako do sponzora? sponzorstvo ne govori o vašim potrebama, već o postizanju sponzorovih ciljeva. Stoga, njihova uloga nije da budu „veliki spasitelji“ klubova koji se nalaze u financijskoj krizi. Naprotiv!

Sponzorstvo je (…) komercijalni odnos kojim sponzor, za obostranu korist sponzora i sponzoriranog, ugovorno pruža financijsku ili drugu podršku kako bi se uspostavila veza između sponzorovog imidža, marke ili proizvoda sa nositeljem sponzorskih prava u zamjenu za pravo na promicanje unaprijed određenih koristi.“ Wikipedia

Mislite o ovom prije nego počnete pisati zamolbu za sponzoriranje, PR materijal i sve ono čime predstavljate svoj klub.

Druga velika stvar koju morate znati: vi niste samo sportaš nego menadžer, marketingaš, PR svog kluba. Morate naći najbolji način da se predstavite, istaknete iz mase, svidite potencijalnom sponzoru.

Ako tražite sponzora razmislite o ovim pitanjima:

  • Kome šaljete ponudu za sponzorstvo?
  • Imate li zajedničkih vrijednosti?
  • Imate li istu ciljnu publiku?
  • Šta vi možete ponuditi sponzoru?

Odgovori na ova pitanja pomoći će vam da nastupite profesionalnije. Kako? Pokazat ćete već od samog početka da razumijete kakve potrebe ima sponzor i na koji način vi možete doprinijeti. Što više informacija imate veće su šanse da ponudite upravo ono što drugi nisu ponudili.

Većina zamolbi se svede na ono: mi smo sportski klub i potreban nam je novac… Jasno da je svima potreban novac inače ne bi tražili sponzora, ali ovdje morate dati nešto za uzvrat. Svakodnevno sam čitala i analizirala zaista veliki broj zamolbi za sponzorstvo.

Prilikom selekcije projekata za sponzorstvo koristilo se nekoliko filtera:

  • Koliko je projekt ozbiljan i vrijedi li uopće ostvariti suradnju s takvim ljudima?
  • Jesu li klubovi dio lokalnih zajednica u kojima ova kompanija posluje?
  • Je li sport/događaj/projekt zanimljiv velikom broju ljudi?
  • Je li ponuda napisana profesionalno?!

Onaj ranije spomenuti dio o sličnim vrijednostima, istim ciljnim publikama, zajedničkim ciljevima zaista ima utjecaja prilikom selekcije. No ono što ponekad bude presudno nema veze sa sportom, postignutim rezultatima i ostalim relevantnim činjenicama. Da biste našli sponzora morate biti dobar PR i komunikator, pa ako hoćete i prodavač.

Kako vam PR može pomoći da nađete sponzora?

Dobar PR utječe na način na koji predstavljate svoj klub, kako ćete izraditi press kit, iskomunicirati sve informacije s mjerom… Nemojte prilikom pisanja i slanja ponude zanemariti osnove kvalitetne komunikacije.

Savjeti:

  • Nemojte u press kitu pisati sve o svom klubu, pišite samo najvažnije. Predugi materijali znaju biti dosadni!
  • Ne pišite povijest kluba u emailu, za to imate attach (privitak).
  • Potpišite se imenom i prezimenom i istaknite kontakt
  • NEMOJTE, ali baš NIKADA NEMOJTE slati zamolbu, a da niste koristili BCC! Zaista je glupo vidjeti kako predstavljate sebe kao nekog ozbiljnog i profesionalnog, a onda još 20 adresa na koje je ta ista zamolba poslana.

Za agenciju koja se bavi traženjem sponzora nisam čula, vjerojatno to nije isplativo s obzirom na to da ulaganja u sport u našoj zemlji nisu velika i još k tome ako sponzorstvo dobijete, dobar dio kolača morate izdvojiti za proviziju agenciji. Ne zvuči privlačno.

Irena Omazic

Vodila PR i Social Media kampanje za domaće brendove, političke stranke, nevladine organizacije. Piše blog o odnosima s javnošću, komunikaciji i društvenim mrežama na PublicRelations.ba. Trenutno je blogerica u One World See o ljudskim pravima na internetu.

You may also like...

6 Responses

  1. Kristijan says:

    A na koji način doći do sponzora ili eventualno donatora ako želite pokrenuti neki projekt kao fizička, a ne pravna osoba? Postoji li mogućnost za takvo nešto. Inače, ja sam iz Hrvatske.

    • Irena Omazic says:

      Teže je doći do sponzora ako ste fizička osoba, ali nije nemoguće. U takvim slučajevima vrlo je korisno imati poznanstvo sa ljudima od koji tražite sponzorstvo. U suprotnom trebali biste imati dobar press kit odnosno materijal kojim predstavljate i sebe i projekt i planove. Nešto vrlo uvjerljivo, efektno i naravno da sponzori u tome vide svoju korist.

      Ono što je važno je da ne odustajete kad ne dobijete odgovor na prvi email. Pišit ponovno, nastojte dogovoriti sastanak i projekt prezentirati uživo.

      Ono što u Bosni često urodi plodom su “slučajni” susreti i dogvori u kafani. Kod nas se mnogo poslova u kafani dogovori.

      Trebat će vam dosta pripreme, dobre pezentacije i sreće, ali kao što rekoh, nije nemoguće.

  2. Marija says:

    Bok Irena!

    Tražeći materijale za jedan kolokvij, doveo me internet do tebe! :D
    Treba mi pomoć, tj. odgovori na dva pitanja koja ne mogu naći niiiigdje :(
    1. Na koji način možemo diferencirati porencijalne sponzore (u kongresnom turizmu)?
    2. Koje su potencijalne koristi za sponzore skupova (kongresa)?

    Unaprijed se zahvaljujem!
    Blog ti je odličan! I nadam se da ćeš uspjeti ostvariti svoje planove!
    Puno pozdrava od Vitežanke iz Zagreba! :D

  3. generalna says:

    Odlični saveti, hvala!

  1. 12/03/2016

    […] Kako NAĆI sponzora često je pitanje koje možemo čuti od onih koji nemaju vlastita sredstva za razvoj ideje ili već postojećeg projekta. […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>