Pogreške pri izradi web stranice – nešto kao case study

Share

 

Prilikom izrade web stranice jedan od osnovnih problema koji ističu sve strane koje sudjeluju u projektu je nerazumijevanje. Ljudi se ne razumiju, a govore istim jezikom. Često su mi se žalili da se nešto može dobro odraditi samo ako sjednete sa web developerom i pokazujete prstom po ekranu -> ovo stavi ovde, ono onde.

Ako se bavite online PR-om u nekoj od BH kompanija može se dogoditi da između ostalog vaš posao bude upravo rad na izradi web stranice. Ističem ovo BH jer se upravo u našim domaćim kompanijama događa mnogo ovakvih pogrešaka.

Pri razvoju web stranice content management strategist je onaj tko ima iskustva u pisanju tekstova za web. Često nije važno postoji li znanje za ovaj posao. Stvaranje sadržaja uopće se ne shvaća kao ozbiljan dio marketinške strategije koji ima ogroman potencijal. Radi se stihijski, od danas do sutra. Nije rijetko da se kopira sadržaj sa web stranica konkurencije i malo prepravi.

Ovisno od toga kako je dogovoreno, za ovu vrstu posla trebala bi biti odgovorna agencija koju se angažira za razvoj web stranice ili inhouse čovjek koji ima znanje o content managementu.

Kako, u stvari, teče izrada web stranice?

 „Gazda“ (vlasnik kompanije) angažira „malog iz susjedstva“ ili neku novu nedavno nastalu agenciju (oni su jeftiniji!). Vrlo su sposobni, talentirani, imaju odlične ideje.

Kad su svi dogovori gotovi vi doznajete za to i dobijate novi projekt u kojem je vaša uloga da budete inhouse čovjek, pripremite sadržaj u skladu sa željama „gazde“ (vlasnika kompanije i naručitelja projekta) i dostavljate ga „malom iz susjedstva“.

Na kraju se cijeli projekt svodi na to da vi uradite kompletnu informacijsku arhitekturu stranice,odaberete i pripremite sve tekstove i fotografije jer ono što je pripremio „mali iz susjedstva“ nije dobro iz najjednostavnijeg razloga: zbog nepoznavanja industrije sadržaj koji je pripremljen preuzet je sa drugih web stranica, ne odgovara ciljnoj publici i jako ga je teško ažurirati!

Na kraju projekta kompletan honorar dobija „mali iz susjedstva“. Za sadržaj stranice i uspjeh projekta odgovorni ste isključivo vi!

Pogreške pri izradi web stranice

Najveće pogreške pri izradi web stranice:

  • Nepoznavanje industrije za koju se radi
  • Ako agencija prilagođava projekt sebi, a ne prilagođava resurse i znanje projektu i klijentu
  • Angažiranje amatera – posljedica će biti „ne može se to napraviti“ za svaki iole zahtjevniji zadatak
  • Nepostojanje roka izrade – ako na početku niste čvrsto definirali rok web ćete umjesto jedan raditi tri mjeseca, budite sigurni u to
  • Kopiranje sadržaja koji su pisani za brošure i kataloge – pisanje za papir i ekran nije isti posao
  • Neodređena ciljne publike – ako se pokušavate na istoj stranici obratiti domaćoj i stranoj javnosti, maloprodajnim i veleprodajnim kupcima, stručnjacima i amaterima, nećete se obratiti nikom. Ne traže svi iste informacije i proizvode, a vi svima nudite upravo to.
  • Neodređen dogovor na samom početku – ako dogovor sadrži samo „izrada web stranice i cijena“ iste imat ćete velikih problema sa svim gore navedenim stavkama

 

Foto: faithseekings

Irena Omazic

Vodila PR i Social Media kampanje za domaće brendove, političke stranke, nevladine organizacije. Piše blog o odnosima s javnošću, komunikaciji i društvenim mrežama na PublicRelations.ba. Trenutno je blogerica u One World See o ljudskim pravima na internetu.

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.