Jedna od tema koja je uvijek u centru pažnje onih koji se bave komunikacijom, pa tako i community managera ili menadžera društvenih mreža, je komunikacija u multikulturalnim zajednicama. Kontekst, vidljiva i skrivena značenja svake fotografije, riječi ili posta koji se objavljuju često se mogu shvatiti pogrešno i uvredljivo iako onaj tko ih dijeli nije imao nijednu lošu namjeru ili primisao.
Komunikacija na društvenim mrežama na području BiH koja nema ni četiri milijuna stanovnika također može biti vrlo kompleksna. Morate voditi računa o regionalnoj, nacionalnoj, religijskoj, političkoj podijeljenosti i predrasudama koje ovu podijeljenost prate. Ove oku nevidljive regije nastale prema vjerskim, nacionalnim, političkim i inim faktorima itekako utječu na komunikaciju.
Ako ste kojim slučajem u Banjaluci mnogi će misliti da preferirate RS i često se (bez razloga) naći uvrijeđenima, oštećenima, prozvanima… Ako ste u Vitezu sigurno imate sklonosti prema hrvatskom dijelu stanovnika u ovoj zemlji, a ako ste u Sarajevu ehhh… Pri tom recimo da radite za brend koji nema nikakva obilježja nacionalnog, vjerskog, etničkog… Mislite da se šalim?! Na žalost, ne šalim se… U ovoj su zemlji svi ugroženi!
Mnogo je situacija u kojima fanovi (ili hejteri) prozivaju za neke stvari na koje community manageri nemaju nikakav utjecaj. Svi praznici u BiH su idealna prilika da se ostavi „hračak“ gdje god se ukaže prilika. Sve ovo morate znati ako imate samo jednu Facebook stranicu na kojoj se susreću fanovi iz cijele BiH. Ako kao Mercator imate više Facebook stranica komunikacija vam je znatno olakšana.
Komentar na fotografiji samo je jedan u moru na ovu temu.
Preporuka? Nema recepta kako izbjeći ovakve komentare, ali je sigurno da su nevjerojatno zapaljivi. U jako kratkom vremenu među fanovima može nastati svađa od ničega. Oprez nakon postavljanja statusa može biti jedini način sprječavanja krize.
Od 2010. godine četvrti ponedjeljak u siječnju obilježava se kao Community Manager Appreciation Day odnosno Dan community managera. Ovaj sam tekst pisala danas da istaknem i negativne strane ovog posla koji je u posljednje vrijeme i kod nas interesantan mnogima, ali se često previdi da community management nije zabavljanje na Facebooku od 8:00 do 16:00. Upravo se u ovakvim situacijama, u krizama, kad iskrsnu problemi ili se očekuju veći rezultati pokaže da društvene mreže nisu samo zanimljiva razonoda.