Kako napraviti kalendar objava za društvene mreže

Share

Korištenje kalendara objava (editorial kalendar) za medije ili blogove je uobičajen način organiziranja poslova, tekstova, objava. Za ažuriranje Facebook stranice može biti jednako koristan alat svakom community manageru.

 

Kada na papir stavite i napravite raspored objava važnijih datuma, događaja, promocija, najava, nagradnih igara vidjet ćete sve mane i prednosti rasporeda koji ste napravili. Neki nedostaci postanu vam očitiji, zato preporučujem svima koji žele što veći uspjeh na društvenim mrežama da ovaj vid planiranja i organiziranja posla nikako ne zanemaruju.

 

Za pravljenje kalendara objava ja koristim najobičniji Google kalendar. Jednostavan je za korištenje, uvijek dostupan (na mobitel, računar…), ima mogućnost dodavanja opisa, ubacivanje boja za različite događaje i isticanje prioriteta, dobijam napomene na email, a možete ga podijeliti sa ostalim administratorima. Ako vam je lakše možete koristiti i druge alate kao što ja Tracky ili sami napraviti i organizirati tabelu prema vašim potrebama, važno je da raspored objava ima efekta, a kako će taj raspored izgledati manje je važno.

 

Kalendar objava potreban vam je jer:

 

  • Potiče na planiranje količine i vrste sadržaja, ali i ciljeve tog sadržaja
  • Potiče komunikaciju i suradnju između administratora, timova, odjela
  • Pomaže vam da razmišljate dugoročno i strateški, ne samo od danas do sutra
  • Isključuje stihijsku komunikaciju, potiče plansku komunikaciju
  • Potiče vas da budete proaktivni
  • Potiče kreativnost

 

Ako morate planirati objave nekoliko mjeseci unaprijed to itekako zahtijeva analizu publike, sadržaja i vaših mogućnosti. Ne možete sebi dozvoliti da danas objavite pet postova, a zatim nekoliko dana ništa jer eto nemate događaja/sadržaja. Napravite ih, zato ste tu ili bolje planirajte. Nemojte dopustiti da reklame ili „nutkanje“ proizvoda, proizvoda i još proizvoda ide nekoliko dana za redom. Možda vaš cilj jeste povećanje prodaje, ali to se ne postiže na ovaj način.

 

Podijelite tipove sadržaja po danima ili datumima. Odličan primjer ovakve podjele sadržaja na Facebooku napravio je Marketo čiji editorial kalendar možete preuzeti kao besplatnu knjigu.

 

Čini se kako je planiranje sadržaja mjesecima unaprijed teži dio posla, ali ako uspijete motivirati fanove često će sami tražiti sadržaj koji ih zanima što nikako ne smijete zanemariti.

 

FREE download: Primjer kalendara objava za 2014. godinu s već zabilježenim važnim datumima i opisima

Irena Omazic

Vodila PR i Social Media kampanje za domaće brendove, političke stranke, nevladine organizacije. Piše blog o odnosima s javnošću, komunikaciji i društvenim mrežama na PublicRelations.ba. Trenutno je blogerica u One World See o ljudskim pravima na internetu.

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.