Osnovni elementi uspješnog nastupa na Facebooku

Share

Prva stvar koju morate uraditi kad se počinjete baviti društvenim mrežama je proučavanje uvjeta korištenja mreže na kojoj ste prisutni. Jesu dosadni, jesu čudni, jesu dugi, ali nema izlike. To što ćete vi nakon neke pogreške djelovati kao amater manje je bitno od štete koju nanosite klijentu (uvijek pretpostavljam da je u pitanju klijent, a ne vaša vlastita stranica).

Koliko je Facebook strog domaćin nije toliko važno koliko konkurencija može biti nemilosrdna, zavidna i bezobrazna. Mislite da toga nema kod nas? Varate se! Nedavno smo mogli pratiti što se dogodilo sa Facebook stranicom Mooshema koja je imala nekoliko tisuća fanova, bila potpuno regularna i bez kršenja FB pravila.. Nestala je preko noći bez objašnjenja. Facebook vam za ovakve stvari neće podnijeti izvješće moći ćete samo nagađati što se dogodilo, a možda konkurencija jedva čeka da vas prijavi i da nestanete, kao u Moosheminom slučaju. Zato dajte si truda i čitajte!

Osnovne postavke Facebook stranice

Profil/stranica/grupa

Nedavno sam u razgovoru sa osobom koja se bavi online promocijom čula da

„nigdje nije vidio da se osobni profili toliko koriste za poslovne svrhe kao u BiH“

Već godinama ponavljamo po blogovima, FB statusima razlike između profila, stranice i grupe, ali rezultati pokazuju da nije dovoljno.

Osobni profil služi za osobnu upotrebu. Na profilu možete imati najviše 5000 prijatelja, možete kontrolirati vidljivost svojih objava, imati liste prijatelja koje će služiti kao filter za objavu određenog tipa informacija. Svoje ime na profilu možete promijeniti nekoliko puta.

Facebook stranica služi za poslovno korištenje. Možete imati koliko god hoćete fanova, dodavati aplikacije na stranicu, imate statististiku koja može biti od velike pomoći u kampanjama. Kada jednom odaberete ime, nema više promjene.

Grupa može biti otvorena, zatvorena, tajna. Ne pruža osobit vizualni doživljaj, ali daje mogućnost da vi birate koga ćete uključiti u grupu. Popularnost korištenja grupe kod novopečenih stručnjaka nastala je jer možete nemilice dodavati prijatelje u grupu bez njihovog pristanka.

Pogrešan odabir danas više nije problem, jednostavno možete profil pretvoriti u stranicu ili sastaviti stranicu i profil. Ali ako na startu znate mogućnosti grupe, stranice i profila bez razmišljanja ćete znati što vam je potrebno.

Nakon pravilnog odabira postoji još nekoliko elemenata koji su izuzetno važne početne postavke:

Username – ne možete dozvoliti da link na stranicu bude hrpa znakova koja na prvi pogled ne govori ništa o vama i vašoj kompaniji http://facebook.com/9u985452387ir9  umjesto toga odaberite korisničko ime koje znači nešto i ima veze sa onim što predstavljate na Facebooku http://www.facebook.com/publicrelations.ba

Ime stranice – analizirajte ime koje želite dati stranici jer kad jednom kliknete ok, nema izmjene.

About us – napišite ono što je važno za vašu djelatnost. Taj sadržaj treba biti bogat ključnim riječima koje su relevantne za vašu industriju jer ovaj dio Google indeksira, što znači da sa boljim opisom imate veće šanse za dobru poziciju na tražilicama.

Ukratko – imate na raspolaganju 250 karaktera da objasnte čime se bavite. Preporučljivo je da se tu nađe link na vašu web stranicu.

Svaki korak pri stvaranju Facebook stranice je važan:

  • brendu/kompaniji koja kvalitetnom prezentacijom želi pristupiti fanovima
  • fanovima jer žele naći potrebne informacije u komunikaciji sa brendovima
  • vama kao odlična stavka u rezimeu

 

Irena Omazic

Vodila PR i Social Media kampanje za domaće brendove, političke stranke, nevladine organizacije. Piše blog o odnosima s javnošću, komunikaciji i društvenim mrežama na PublicRelations.ba. Trenutno je blogerica u One World See o ljudskim pravima na internetu.

You may also like...

3 Responses

  1. Irena Omazic says:

    Jasno mi je što se dogodilo i radi čega, slučaj sa tvojom Fb stranicom sam istaknula da ljudima dam do znanja da se to i kod nas događa, moguće je bez obzira na čudan jezik kojim govorimo. Vođenje prisutnosti brendova i kompanija na društvenim mrežama kod nas je zaista otužno, radi tko što hoće i kako hoće, upravo zbog toga ističem pravila koja je potrebno poznavati. Nakoliko naučenih pravila ne znači idealan nastup i rješenje svih problema, ali korisno je znati.
    Ako oni koji rade kao CM-ovi ne znaju najosnovnije kako očekivati da se snađu u toj džungli i konačno stupe u kontakt sa nekim iz te kompanije.
    Žao mi je što je stranica Mooshema nestala, ali čini se da konkurencija nije dobila zadovoljštinu 🙂 Uputstvo kako stupiti u kontakt sa gigantom i postići da vas čuju bilo bi zaista korisno svima nama!

  2. Mooshema says:

    Istine radi, i dopune teksta radi, iz perspektive mog slučaja ako neko klikne na linkove, to se nije moglo preduprediti ni popraviti. To znači da meni nisu pomogla stroga pravila FB-a, kao i poznavanje i poštovanje istih. Stranica je prijavljena, FB je prihvatio razloge prijavljivača i nestala je.

    Jednom ću opisati kako se ipak može stupiti u kontakt s tim gigantom, saznati ko vas je prijavio, kojim povodom, pa onda kako, iako je jasno da ste oštećeni, ne možete ništa više od toga, jer će vas FB uputiti na lokalno pravosuđe i vašeg advokata i rešavanje disputa direktno s onim ko vas je prijavio, bilo to neosnovano, kao u mom sllučaju, ili osnovano, kao u nekim drugim koje sam pretraživala tada po netu da bih saznala šta da radim.

    Važno je znati pravila, poštovati ih, ali i biti spreman da će možda neko želeti da vas ukloni, iz onog ili ovog razloga

  1. 18/12/2013

    […] mreža jedan je od početnih koraka. Pored toga što morate znati što vam je potrebno za kvalitetan i uspješan nastup na Facebooku, osnovna pravila komunikacije, poznavati potrebe klijenta, ali i (ne manje važne) interese svojih […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.