Prema mišljenju mnogih, čak i poslodavaca i šefova marketing i PR službi, community management je zanimanje kojim se danas može baviti svatko. Važno je da „bude suptilan u komunikaciji“, po cijeli dan igra igrica, da ima profil na Facebooku (često ni to ne mora imati, nije uvjet) i to je sve što je potrebno.
E pa bit će vam potrebno malo više od toga!
Prije nekog vremena su me zamolili da napišem savjete iz osobnog iskustva koji bi mogli koristiti onima koji se počinju baviti community managementom. Nisam vrsni community manager, ali mogla bih vam reći dosta toga, pa ću to podijeliti u nekoliko postova.
Prva stvar koja je potrebna svakom community manageru je „poznavanje robe koju prodaje“.
Podrazumijeva se da znate razliku, prednosti i nedostatke profila, stranice i grupe da biste mogli ponuditi klijentu najbolju opciju.
Korištenje osobnog profila u poslovne svrhe toliko je masovno kod nas da se čini kako kompanije češće imaju osobni profil nego stranicu. Ako se želite baviti community managementom, vi ste ti koji trebaju zaustaviti ovaku praksu.
Neko je vrijeme kod domaćih community managera bio trend praviti grupu za svakog klijenta jer se jednostavnim dodavanjem ljudi preko noći dalo skupiti stotine fanova. Ovo nije rješenje, a broj beskorisnih fanova nije metrika koju treba vaš klijent.
Može se to objasniti i ovako:
Ako ste još uvijek student ili ste tek završili fax, većina vaših prijatelja na FB su također studenti, prijatelji iz škole… Jedan od vaših klijenata postaje agencija koja se bavi prodajom nekretnina. Vaš je posao da smislite strategiju, izgradite zajednicu na Facebooku, zainteresirate fanove za agenciju i dobijete od njih željene reakcije. Počinjete posao tako što napravite grupu i u nju dodate 400 svojih prijatelja, još nekoliko kolega dodaje svoje prijatelje i vi preko noći imate 1500 članova grupe. I što sad?!
Zapitajte se:
- Od svih tih članova grupe koliko je njih zainteresirano za sadržaj koji objavljujete u grupi?
- Koliko njih ima namjeru kupiti nekretninu?
- Kakvu korist vaš klijent ima od 1500 ljudi koje ne zanimaju njegove usluge?
Odgvor je: nikakvu.
Vaš klijent nema nikakvu korist od ambicije bez pokrića i neprofesionalizma.
Ovakvim načinom nanosite štetu koja će imati daleko veći efekt i dalekosežnije posljedice od svih sadržaja i reklama.
To što je neka materija jednostavnija za shvatiti, što profesija izgleda lakša od fizike i medicine, ne daje nikome za pravo da se ponaša neodgovorno, bahato i površno. A vi ste ti koji ovo u svakom trenutku moraju imati na umu!