[Case study] Nastup kompanija na društvenim mrežama

Share

 

Nije više pitanje treba li neka kompanija biti prisutna na Facebooku, sad imamo problem sa neobičnom praksom u kojoj vlada mišljenje da je dovoljno pojaviti se i raditi nešto, nije bitno na koji način i s kakvim ciljem. Unatoč tome što i na našem jeziku postoji nekoliko desetaka članaka o nastupu kompanja na Facebooku i još više savjeta za korektan nastup na društvenim mrežama, to očito nije dovoljno.

Besplatno znanje nije na cijeni!

Početničke pogreške još uvijek postoje čak i kod kompanija koje sa stvaranjem sadržaja i privlačenjem velikog broja fanova nemaju nikakvih problema jer su interesantne velikom broju korisnika.

Jedan od takvih slučajeva vam želim predstaviti. Krenulo je loše i nezgrapno, a nastavilo se još lošije i kompliciranije. Riječ je o lancu trgovina Cosmetic market CM koji je prisutan po cijeloj BiH.

Problem

  • Nastup kompanije CM na Facebooku počeo je osobnim profilom.

Pored kršenja Facebookovih pravila, limit od 5000 prijatelja brzo je pokazao zašto je ovo loša ideja. Još neke od mana korištenja osobnog profila i ovakvog nastupa na Facebooku već sam spominjala u članku pisanom ranije.

U svom nastupu kompanija CM uvidjela je pogrešku i tu pogrešku pokušala ispraviti, ali na potpuno neočekivan način.

  • Napravili su stranicu na Facebooku, a osobni profil sa 5018 prijatelja ostavili aktivnim objavljujući na njemu isti sadržaj kao i na stranici.

Problem i zbunjivanje fanova nastojali su riješiti slikom profila, na kojoj stoji obavijest „Pridružite se našoj fan-page stranici !“

Nastup kompanija na društvenim mrežama

  • Da sve bude još neobičnije u sekciji „ABOUT“ ili „O MENI“ kao zaposlenje ostavili su link treće CM-ove stranice koju Facebook stvara automatski.

Nastup kompanija na društvenoj mreži Facebook

Moguća rješenja

 

  1. Jedno od mogućih i svakako jednostavnijih rješenja bilo bi pretvaranje osobnog profila u stranicu pri čemu bi se sačuvali svi prijatelji, sada pretvoreni u fanove, a ostatak sadržaja bi se mogao sačuvati backupom. Nastavak komunikacije na Facebooku bio bi gotovo jednak i što je važno u skladu sa FB pravilima o nastupu kompanija na društvenim mrežama. Jedina razlika je što sada počinjete borbu sa Page Rankom.

 

  1. Budući da problem nije riješen na ovaj način, preostalo je spajanje stranice i osobnog profila. Kompletan postupak sa mogućim komplikacijama i preporukama za njihovo rješavanje opisala je @sandrakravitz na Šnajderajevom blogu.

 

Unatoč lakšem „skupljanju prijatelja“ na osobnom profilu, što se često koristi kao glavni pokazatelj uspješnosti, Facebook stranica ima svojih prednosti kada je u pitanju prezentacija kompanije.

Irena Omazic

Vodila PR i Social Media kampanje za domaće brendove, političke stranke, nevladine organizacije. Piše blog o odnosima s javnošću, komunikaciji i društvenim mrežama na PublicRelations.ba. Trenutno je blogerica u One World See o ljudskim pravima na internetu.

You may also like...

2 Responses

  1. 20/11/2013

    […] Pogrešan odabir danas više nije problem, jednostavno možete profil pretvoriti u stranicu ili sastaviti stranicu i profil. Ali ako na startu znate mogućnosti grupe, stranice i profila bez razmišljanja ćete znati što vam je …. […]

  2. 26/04/2014

    […] što vam je potrebno za kvalitetan i uspješan nastup na Facebooku, osnovna pravila komunikacije, poznavati potrebe klijenta, ali i (ne manje važne) interese svojih prijatelja na mreži, pravilnik je jedna od osnovnih […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.