Mnogi se studenti žale da tijekom studiranja odnosa s javnošću uče o teoriji informacija, teoriji mass medija, novim, klasičnim, korporativnim medijima, a kada dođu negdje na praksu ne znaju najosnovnije stvari. Jedna od tih osnovnih stvari je pisanje poziva za medije.
Ovim pozivom medije želimo obavijestiti o događaju koji organizira naša kompanija/agencija/organizacija, a koju treba medijski propratiti. Poziv mora sadržavati najvažnije informacije koje će zainteresirati ionako poslom pretrpanog novinara i njegovog urednika.
Osnovni elementi poziva za medije su:
- vrijeme i mjesto događaja
- tema i sadržaj događaja
- cilj događaja koji organiziramo
- sugovornici/sudionici događaja (čija bi pojava trebala biti medijima interesantna)
- kontakt osoba kojoj se novinari mogu obratiti za dodatne informacije, nejasnoće, potvrde dolaska…
Poziv šaljemo prema prethodno pripremljenoj adremi (listi medija) emailom ili faxom najmanje pet dana ranije. Kraći rok mogu si priuštiti predsjednik, premijer, ministri i još nekolicina osoba iz javnog života koji su izuzetno interesantni javnosti.
Standardan formular poziva koji bi uvijek bio pri ruci je jako praktično rješenje, ali kod nas u BiH, gdje kompanije nemaju ni strategiju poslovanja, ovakav tip praktičnih rješenja nije česta pojava. Ako kojim slučajem radite u državnoj ustanovi primjer poziva medijima najvjerojatnije imate u dokumentu koji se naziva „Uputstvo za provođenje aktivnosti odnosa s javnošću“ ili nešto slično.
Izgled poziva za medije
Rad u velikoj kompaniji ne ostavlja mogućnost za mnogo kreativnosti jer postoje procedure kojih se morate držati. Potreban vam je memorandum koji vaša kompanija inače koristi i dobro sročeni, gramatički i pravopisno korektni odgovori na gore navedena pitanja.
Ako radite u maloj kompaniji ili agenciji samo nebo može biti granica (i cijena naravno). Sve što bi moglo privući pažnju na događaj i biti dobro prihvaćeno je dobrodošlo.
Kolikogod kreativni bili mislite na to da prvenstveno morate biti shvaćeni. Ako ste napravili odličnu, duhovitu pozivnicu od nje nema koristi ako su vas ljudi pogrešno shvatili.
Poziv za medije može izgledati kakogod vi poželite, jedini je uvjet da se u silnoj kreativnosti ne izgubi svrha ovog dokumenta, a to je kratka i jasna informacija o mjestu i vremenu događaja.
P.S. Nadam se da će ovaj članak Ani biti od pomoći kad zatreba 🙂