Promjenene na Facebook stranicama nakon uvođenja Timeline – a

Share

Facebook nam je ponovno uveo novosti, sad slijedi prilagodba i upoznavanje novih mogućnosti. Objavila sam timeline čim mi se ukazala prilika. Kao administratoru nekoliko stranica neke su mi stvari super, ali neke mi se i ne sviđaju.

Njočitija promjena je ‘cover’ fotografija, koja je od sada prva stvar koju vidite na nekoj Facebook stranici. Nema više (default) welcome tabova ni poziva na akciju. Cover fotografija trebala bi biti velika 851 x 315 px, a pored toga imate još i sliku profila na raspolaganju (124 x 125 px).

Možete biti vrlo kreativni, ali ograničenja i ovdje postoje. Naime, zabranjeno je na ovoj fotografiji istaknuti ono što svima pada na pamet.

Pravila za Facebook timeline

Zašto je zabranjeno isticati ono najatraktivnije?

Iz jednostavnog razloga, jer na raspolaganju imate Informacije i Više o… (About). Svoje proizvode, web stranice, radno vrijeme i ostalo ističete na ovim mjestima.

Objasnit ću vam to na banalnom primjeru! Zamislite da izgradite shopping mall, uložite u projekt milijune eura, nekoliko godina svog života, rada, strpljenja i ogromne napore u PR i marketing da bi taj shopping mall postao najbolji i najpoznatiji u regiji.

Dođete jedno jutro na posao i vidite da je neki od zakupaca poslovnih prostora na ulaz postavio ogromnu reklamu. Pored mogućnosti koje su na raspolaganju i koje su predviđene ugovorom, netko je odlučio staviti besplatnu reklamu na ono u što ste vi godinama ulagali. Hoćete li mu čestitati na odličnoj ideji? Ili će uslijediti sankcije zbog kršenja ugovora?

Što se meni na Timelineu ne sviđa?

Ako stavite fotografiju čije su dimenzije npr. 1200 x 1700 px, trećina fotografije se ne vidi na zidu stranice. Ako se u donjem dijelu fotografije nalazi neka obavijest ili poruka, bit će vidljiva tek kad kliknete na nju.

Ne sviđa mi se što su pitanja koja su fanovi postavili na zid izdvojena s desne strane, pa komentare ili administratorov odgovor više ne vidite ispod objave, već u posebno otvorenom prozoru.

Ispod cover fotografije smješteni su tabovi, ali sad su istaknute samo četiri aplikacije (od 12 koliko ukupno možete imati). Možete mijenjati raspored svih aplikacija, osim „Fotografija“ jer Facebook ne dozvoljava pomjeranje i izmjenu njihovih aplikacija. Da biste vidjeli preostalih osam tabova morate kliknuti strelicu.

Aplikacije na timelineu

Opcija „Sviđa nam se“ koja se nekad nalazila ispod aplikacija, sad se naziva „Družimo se sa…“ i nalazi se sa desne strane timelinea ispod „nedavnih objava“.

Ne sviđa mi se ni to što jasnu razliku između osobnog profila i business stranice vide oni koji se ozbiljnije bave Facebookom. Fanovima neće biti jasno što je što, ali ovom promjenom bit će oduševljeni oni koji su za kompanije/brendove napravili osobni profil.

Što se meni kao administratoru sviđa?

Sada na jednom mjestu možemo vidjeti sve aktivnosti po mjesecima, reakcije na njih…

Praćenje aktivnosti na Facebook timelineu

Novost su i svi spamovi na jednom mjestu, također raspoređeni po mjesecu objave.

Spamovi na Facebook timelineu

Sada za aplikacije možete koristiti fotografiju po vlastitom izboru (111 px x 74 px) čak i ako koristite besplatnu aplikaciju.  Jedino slike Facebookovih aplikacija ne možete mijenjati (fotografije, bilješke…).

Timeline nam je omogućio da status ili određenu objavu možetmo držati na vrhu stranice sedam dana. Nakon toga objava se automatski i kronološki prebacuje na svoje mjesto. Kliknite zvjezdicu -> Pin to Top

Administrator sada može mijenjati datum svojih objava klikom na olovku. Datum objava fanova ne može se mijenjati i dalje se mogu samo ukloniti ili prijaviti.

Novost je i sumiranje mjesečnih aktivnosti na vašem zidu. Nije baš od velike pomoći, ali nek se nađe.

Mjesečne aktivnosti na Facebook timelineu

Funkcija za koju nisam sigurna koliko je dobra ili loša je vidljivost dijela FB Insights – a svima. Kliknite na tab koji pokazuje broj fanova stranice i vidite kako stoji statistika.

Javna statistika Facebook stranice

Zgodno za promatranje konkurencije 🙂

Nakon uvođenja timelinea zapljusnut će nas ogromni val novih pogrešaka i kršenja pravila, osobito na cover fotografiji. Nadam se da će Facebook biti revniji u kažnjavanju.

Irena Omazic

Vodila PR i Social Media kampanje za domaće brendove, političke stranke, nevladine organizacije. Piše blog o odnosima s javnošću, komunikaciji i društvenim mrežama na PublicRelations.ba. Trenutno je blogerica u One World See o ljudskim pravima na internetu.

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.