Pisanom komunikacijom ostavljamo prvi dojam i govorimo o svom obrazovanju, pismenosti, profesionalnosti.
Često mislim da najosnovnije stvari, one koje se podrazumijevaju, ne treba ponavljati.
Upravo ono što se podrazumijeva i jeste veliki problem.
Kultura pisanog komuniciranja podrazumijeva pristojno ime u emailu, ako je mail adresa info@…. onda potpis treba biti punim imenom i prezimenom. Ovo ističem jer često dobijam emailove od onih koji se ne potpisuju.
Kad se javljate nekome pretpostavite da taj netko dobija stotine mailova dnevno i da mnogo znači kad napišete SUBJECT ili naslov maila. Čisto da čovjek na prvu zna o čemu se radi.
Stara dobra pravila tipkanja bilo kakvog dokumenta nismo utvrdili.
Oni koji studiraju ili su nekad studirali trebali bi znati. Za one koje su propustili dovoljno je poštivati nekoliko osnovnih pravila:
- Znakovi interpunkcije (.,;:!?) kucaju se ODMAH iza posljednjeg slova u riječi, a iza njih se kuca jedan razmak
- Na kraju pasusa, iza znaka interpunkcije ne treba kucati razmak, nego samo znak za novi red (Enter)
- Između dvije reči kuca se isključivo jedan razmak
- Prije otvorenih navodnika ili zagrade kuca se razmak, a iza se kuca tekst koji je pod navodnicima tj. u zagradi. Znak za zatvaranje navoda i zatvorena zagrada kucaju se iza poslednjeg slova u tekstu (bez razmaka!!)
- Aritmetički znakovi (+ – x : =) uvijek se kucaju kao samostalne riječi, sa razmakom ispred i iza njih
- Procent i promil (%, ‰), ako stoje uz broj, kucaju se bez razmaka (npr. 100%)
- Datum se ispisuje u redoslijedu brojeva: dan, mjesec i godina. Ispisuje se s točkama i bez razmaka (5.2.2012.). Nule u broju dana i mjeseca se ne kucaju, mada postoje pravila odstupanja u tehničkim dokumentima (05.02.2012.)
- Slovo đ je slovo đ i nikad se ne treba kucati kao dvoznak dj
Boljoj poslovnoj komunikaciji i pismenosti željeli su doprinijeti i u Coca-Coli, stoga su napisali „Jezični priručnik“ i besplatno ga podijelili sa nama.
Preuzmite i iskorištavajte što je više moguće!
Foto: Coca-Cola HBC Hrvatska
Svaka čast. Nikad nije na odmet pričati o bontonu. 🙂 Ovi trikovi mnogo znače. Sve ove greške se jako često javljaju u poslovnoj komunikaciji. Samo jedno pitanje. Da li je autor posve siguran oko formata datuma? Uglavnom sam viđao da se datum piše u formatu dd. mm. gggg. (sa razmakom poslije tačke). Prema tome, datum treba napisati 5. 2. 2012.
To pitam jer mi je to najveća nedoumica. Unaprijed hvala na odgovoru.
Srdačan pozdrav!
Autorica članka je u žurbi napravila grešku. Pravilno je baš ovako kako ste naveli 🙂 Hvala na opomeni!