Sad je pravo vrijeme da počne politička komunikacija

Share

Politička komunikacija na internetuSlijedeći izbori u BiH su za nekoliko godina. Još ima vremena do početka otimačine za fotelje u lokalnoj vlasti jer je to stepenica ka ostalim, višim pozicijama. Poželjne posljedice (financijske prije svega) koje za sobom vuče sudjelovanje u bilo kojem nivou vlasti razlog su nebiranja sredstava u političkim kampanjama.

I možda će mnogima zvučati čudno, ali sad je pravo vrijeme da se počne politička komunikacija. Da se počne razgovarati sa biračima, posebno sa mlađima koji su aktivni u društvenim mrežama, a kojima se godinama nitko nije obratio. TV reklame i plakati u kojima se reklamiraju skupe košulje i kravate, plastične operacije i nove frizure nas ne zanimaju. To smo prerasli. A online zajednica se ne gradi preko noći, „zlostavljanjem“ ljudi koji su na društvenim mrežama. Izgradnja imidža i uspostavljanje komunikacije traje malo duže.

Budući da rezultati PR – a ne dolaze preko noći, ja sam mislila da će se već sad krenuti s istraživanjima i radom u političkim strankama. Ali ništa! Ni traga ni glasa svim onim sposobnim liderima. I onda će se dogoditi da 2 mjeseca pred izbore gledamo „očajnike željne vlasti“ (kako je to Balašević divno pojasnio) kako se prepucavaju riječnikom i manirima uličara po svim medijima. I slušat ćemo o tome tko je ovu zemlju branio kad je trebalo, a tko je čučao u podrumu, tko ju je raskućio, a tko platio stakla na cijeloj zgradi…

Ovdje se istraživanja za potrebe političkih stranaka rade samo pred izbore. Trenutno nema smarača i smaračica preko telefona koji žarko žele znati „za koga biste glasovali da su sutra izbori“, nema anketa po ulicama, ne operira se po kućama. Drž’ se ladine i uživaj!! Počet će se raditi štogod mjesec, dva pred izbore. I onda će nam vrijedni PR menadžeri zatrpati inbokse, zidove i sve živo i neživo na društvenim mrežama. Trenutno je na političkoj sceni muk. Jer tko je vidio da se razgovara sa biračima ili potencijalnim biračima ako vam trenutno ne trebaju?! A onda će tijekom kampanje svakodnevno dolaziti izvješće o putešestvijama po zavičaju i uspješnom govoru u selu Mrduša Donja.

Osuđeni smo slušati istu priču jer lica se povremeno smjenjuju, ali retorika je ista. I pričaju oni tako na sve strane, ti naši političari. Ali ja još nisam primijetila da se netko obratio meni. A zašto mi se ne obraćaju? Pa zbog vrlo jednostavnog razloga: nemaju vremena. U 2 mjeseca se naguraju sve moguće aktivnosti političke kampanje i naravno da se ne stignete obratiti svakom građaninu, ovih nekoliko milijuna Bosanaca i Hercegovaca.

Segmentiranje publike u političkoj komunikaciji je novina koja još nije stigla do naših prostora. Nego, uzmete jedan primjerak bh. građanina i opleti! Spol, dob, obrazovanje, vjeroispovijest nisu važni. A šta mislite, utječu li podrijetlo, obrazovanje na naše stavove, percepciju i način razmišljanja?

Već godinama je glavni adut svih političkih kampanja u BiH olajavanje protivnika i iznošenje prljavog rublja u medije. Ponekad se koketira sa web stranicama, Facebookom i ovim modernim čudima tehnolgije. Važno je da se ima „nešto“ na društvenim mrežama i da to nešto ima veći broj od konkurencije. Dobro organizirana online i offline PR kampanja još nije viđena na ovim prostorima.

U dosadašnjim kampanjama nisam primijetila ni korištenje Facebook oglasa (Facebook Ads). I to je egzotično, a i treba to znati koristiti.

Vrijeme je da se PR, public relations, odnosi s javnošću (kako vam je draže) počne drukčije tretirati i shvaćati ozbiljnije. A nema boljeg načina za to od obrazovanja. Upravo o tome govori i nova, besplatna knjiga „Politička komunikacija na internetu“. Popunite obrazac i link za download će doći na vašu mail adresu. Isplatit će vam se svaki trenutak uložen u čitanje ove knjige.

Preuzmite knjigu i na svojim Facebook i Twitter profilima zahvalite ljudima koji su svoje iskustvo i znanje podijelili s nama tako što ćete sharovati knjigu. Šalji dalje! 🙂

Irena Omazic

Vodila PR i Social Media kampanje za domaće brendove, političke stranke, nevladine organizacije. Piše blog o odnosima s javnošću, komunikaciji i društvenim mrežama na PublicRelations.ba. Trenutno je blogerica u One World See o ljudskim pravima na internetu.

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.