Zašto se prisutnost na Facebooku shvaća olako?

Share

Cilj prisutnosti kompanije na FacebookuBroj ljudi koji je svakodnevno na Facebooku, neobvezna komunikacija, lakši pristup ljudima, kompanijama, brendovima i ton kojim se obraćamo jedni drugima vjerojatno su razlozi za tolike greške kada službeno komuniciramo na Facebooku. Zbog te prividne jednostavnosti svi misle da su dovoljno stručni voditi stranicu kompanije. I onda imamo čudna rješenja kojima se ne nazire cilj ni razlog.

Korištenje osobnog Facebook profila umjesto stranice, otvorene grupe za promociju kompanije, stranice za oglašavanje… Nisu ovo nepremostive pogreške koje dovode do krize i propasti kompanije. Ali ako već imate na raspolaganju besplatan alat i želite ga koristiti, trebalo bi to činiti kako treba.

Nedavno sam razgovarala sa osobom koja je za kompaniju postavila osobni profil i imali su preko 2000 prijatelja. Ne trebam isticati da se tim profilom nije bavila stručna osoba nego onaj tko se prvi sjetio napraviti taj isti profil. Skrenula sam im pažnju na mogućnosti koje dobijate postavljanjem stranice i naravno na kršenje uvjeta koje su prihvatili. Prepričam im ukratko sve ovo:

  • Tražilice indeksiraju FB stranice, pa će to utjecati i na rezultate prilikom pretraživanja. Sa profilom nećete postići neki rezultat
  • Propuštate mnogo prilika za brendiranje svoje kompanije/proizvoda/usluge na stranici
  • Na profilu nemate mogućnost dodavanja aplikacija, što znači nema welcome taba ni drugih dodataka
  • Nema opisa ispod slike profila, a posjetiteljima taj kratki opis mnogo govori ako ste ga pametno iskoristili
  • Nema informacija, opisa kompanije, proizvoda, na profilu su informacije drukčije uređene
  • Vlasnik profila može imati 5000 prijatelja i to je to
  • Profil nema Insights – analitika FB stranice koja mjeri promet, ponašanje fanova, posjete, interakcije, lajkove…
  • Profil nema Page Insights – analitika Like i Send buttona sa vaše web stranice ili bloga, dijeljenja sadržaja web stranice, komentara…
  • Ako imate web stranicu (ako ste kompanija morate je imati) profil ne možete dodati na strancu, ali Facebook like box možete i to vrlo jednostavno

Činilo se da su shvatili u čemu je pogreška, tako je djelovalo za vrijeme razgovora. Za nekoliko dana vidim da su ugasili profil i napravili otvorenu grupu. Budući da je cilj prisutnosti kompanije na Facebooku bio potpuno suprotan ni ovo nije bilo rješenje za njih. Znala sam da ne može biti tako jednostavno, ali nadala sam se da me razumiju.

Otvorene grupe na Facebooku vam mogu poslužiti za komunikaciju koja (prvenstveno!) služi ljudima. Zašto otvorena grupa nije za kompanije ili brendove/kompanije?

  • Sve otvorene grupe izgledaju jednako, nemate nikakvu mogućnost za brendiranje
  • Nema mogućnost korištenja aplikacija
  • Nema dodavanja Like boxa na web stranicu
  • Nema oglašavanja otvorenih grupa
  • Grupe služe zajednici, a ne brendu/kompaniji

Još nisam shvatila zašto se društveni mediji kod nas tako šarlatanski shvaćaju. Ako sami ne znate kako bi to trebalo funkcionirati zašto ne angažirati stručnog Community Managera. Ja nikad ne mijenjam sama ventile za vodu, jeftinije mi je da to za mene uradi vodoinstalater. Vjerujte mi! Zašto se komunikacija shvaća olako kad je jasno da nam ne ide svima jednako dobro?!

Post je objavljen na Netologija.org

Irena Omazic

Vodila PR i Social Media kampanje za domaće brendove, političke stranke, nevladine organizacije. Piše blog o odnosima s javnošću, komunikaciji i društvenim mrežama na PublicRelations.ba. Trenutno je blogerica u One World See o ljudskim pravima na internetu.

You may also like...

1 Response

  1. 18/12/2013

    […] Pored toga što morate znati što vam je potrebno za kvalitetan i uspješan nastup na Facebooku, osnovna pravila komunikacije, poznavati potrebe klijenta, ali i (ne manje važne) interese svojih prijatelja na mreži, […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.