Nisam planirala da moje pisanje o katastrofalnim javnim nastupima i intervjuima bh. političara bude u nastavcima. Ali materijala je svakim danom više. Politički PR u BiH je nešto kao Santa Barbara (sapunica koja je imala više od 3000 nastavaka), nekoliko tisuća nastavaka o medijskoj ne/kulturi i komunikacijskim vještinama bh političara…
Kada dolazite na poziciju direktora nekog državnog poduzeća zna se da morate biti biti politički podobni. Znači “dobar prijatelj iz stranke”. I v.d. direktora Elektroprivrede BiH nastavlja nisku bisera koju godinama uspješno nižu bh. političari. Sličan se sličnom raduje, pa na tu poziciju i nije mogao doći netko obrazovan i pismen. Kad kažem obrazovan i pismen ja tu podrazumijevam i medijsku pismenost i znanje o novim komunikacijskim i internet tehnologijama. Od mene se to očekuje i prilikom samog traženja posla, ne mogu otići ni na razgovor ako to ne znam. Ali zaštićena vrsta “BH. POLITIČAR” ne treba takva znanja.
Kao što sam već navela u postu o političarima i PR – u ne volim ih slušati dok govore jer je to jako neugodno i frustrirajuće. Evo razloga zašto to ne volim:
httpv://www.youtube.com/watch?v=XoKgDvHIo_A&feature=player_embedded
Na ovom bi klipu trebali naglasiti da nije za osobe slabijih živaca.
Tipičan bh. političar:
- ne zna komunicirati i smatra da to zaštićenim vrstama nije ni potrebno
- ne zna održati govor
- medijski je neobrazovan
- smatra da za dobar javni nastup treba imati talent i ništa više
- nije čuo za PR (ako jest ne zna čemu to služi)
- ne zna šta je Google CV i to ga uopće ne brine
- nema Linkedin profil jer nije čuo za to
- ima Facebook stranicu i nema pojma šta će s njom
Vrijeme staromodne garderobe, jednostrane komunikacije i nedodirljivih autoriteta je odavno prošlo. Krajnje je vrijeme da silni političari i menadžeri shvate da je pakiranje brenda izuzetno važno u 21.st. Da brendovi (i političar bi morao biti brend), ali i proizvodi na tržištu opstaju zahvaljujući dvosmjernoj komunikaciji, a ne reklami i političkom utjecaju. I ne pišem ovo da bi netko dobio posao PR-a nego da bi nas poštedjeli nelagode.