Tijekom mog studiranja odnosa s javnošću na FPN u Sarajevu bilo je dosta promjena u planu i programu rada našeg smjera. Odnosno u popisu i broju predmeta. Svako malo su dodavali nešto novo. A nama studentima nikako nije bilo jasno šta će nama svi ti predmeti. Oni koji (po našoj slobodnoj procjeni 🙂 ) nisu imali nikakve veze s PR -om mi smo nazivali uzaludnim predmetima. Masa nekih teorija (općih i manje općih), nekoliko sociologija, dobar popis religija, a tek statistika… E to mi tek nije bilo jasno! Kakve veze imaju statistika i komunikacija? Ja hoću biti PR faca i ne treba mi sva ta suhoparna teorija.
I onda hladan tuš. Prema Cutlipu:
“Strateško razmišljanje i ocjenjivanje programa koreliraju s brojem kolegija iz društvenih znanosti, statistike i informatike koje je pohađao djelatnik za odnose s javnošću.”
A zašto bi nekome trebalo to strateško razmišljanje? Da biste mogli sagledati cijelu situaciju u potpunosti (nešto kao ptičja perspektiva), analizirati svaki dio PR plana, evaluirati na kraju, ali i tijekom projekta treba vam upravo to strateško razmišljanje i analitičnost.
Od 47 predmeta koliko sam ih ja imala na studiju dio sam uvrstila u ovu shemu da vi i ja zajedno “strateški pogledamo” PR obrazovanje.
Predmeti su podijeljeni u četiri kategorije koje su nastale prema jednoj od najpoznatijih formula za planiranje odnosa s javnošću, Marstonovoj RACE:
- R – research – istraživanje
- A – action – djelovanje
- C – communication – komunikacija
- E – evaluation – evaluacija
Da biste jednog dana bili sposobni sudjelovati u procesima planiranja i strateškog komuniciranja morate i teorijski i praktično dobro poznavati svaku od ovih faza. A u tome nam uveliko pomaže i znanje stečeno tijekom studiranja. Eto čemu tolike teorije, metodologije, metode, politike, religije, kulture i statistika!
1 Response
[…] pisanje ovog posta potaknula ma @Azra Razgovarale smo o svom formalnom PR obrazovanju i silnom trudu da svaki dan naučite nešto novo. Ali jako je teško kad nemate pojma odakle […]