Zašto bi netko trošio novce na PR

Share

U BiH još uvijek ima mnogo onih koji misle da je za PR dovoljno imati lijepu košulju i dobru frizuru. Takve često i zapošljavaju, pa nije čudo što je struka odnosa s javnošću u BiH u ovako čudnom stanju. Marketing ima autoritet kao profesija, a ja često moram objašnjavati šta sam ja to završila i čemu uopće taj “PiaR” služi.

Zašto bi netko trošio novce na PR kad ima cijeli odjel marketinga koji odlično funkcionira?

Ionako “PiaR” zvuči kao nešto neopipljivo i apstraktano. I još nema rezultata na brzinu.  Možda je dobar razlog što reklamama više nitko ne vjeruje. Nisam neobjektivna (ili možda jesam) ali ako birate uvijek je pametnije odabrati PR (odnosi s javnošću) nego samo oglašavanje. U moru reklama teško je vidjeti nešto. Ne nešto novo, nego bilo šta. Jer u 20minutnom bloku reklama zaboravite šta ste gledali, a koju ste reklamu vidjeli tek to nemate pojma.

Sama činjenica da vaš novac kontrolira svaki djelić, vrijeme i trajanje reklame ljudima ne ulijeva povjerenje. Jer ne oglašavaju se najbolji nego oni koji imaju novac za oglašavanje. PR je potpuno druga priča. Razlozi ZA trošenje novaca na PR:

  • PR ima sedam puta veći kredibilitet od reklame (potvrdila istraživanja)
  • Gradite imidž svoje kompanije
  • Stječete lojalnost potrošača
  • Komunikacija s ciljnim javnostima gradi reputaciju kompanije

Naravno, i za PR su vam potrebne jednako visoke svote novaca. Ali njima plaćate stručnjake, a ne medijski prostor. Ideje tih stručnjaka od proizvoda/usluge/osobe prave vijest, edukativan i informativan sadržaj koji ljudi prihvaćaju kao nešto vrijedno pažnje. A novinari procjenjuju treba li taj sadržaj završiti u njihovim novinama, emisijama…

Još uvijek vam ova priča zvuči čudno? Ako mislite da nisam objektivna 🙂 (znam i sama da nisam, ali ne pričamo o tome) pogledajte plakat.

Oglašavanje i PR

Ovo je uobičajen i prečest način oglašavanja, stoga su i rezultati reklame skromniji. Prvo da vam kažem da donje rublje s plakata košta oko 100KM. Da li biste samo zbog ovakvog plakata otišli kupiti nešto ili bar razgledati?

Sad pogledajte “intervju” Nine Badrić koja je zaštitno lice za Triumph u Hrvatskoj.

PR tekst

PR tekst

PR tekst

Intervju je objavljen u tjedniku Gloria (br. 854, 19.5.2011.). Nema reklame za donje rublje Triumph, ali ima preporuka proizvoda i to na pet stranica! I sve je to rezultat PR -a. Mnogi će pomisliti: ako ona nosi ovo sigurno je dobro. Uspjeh je postignut.

Na što biste vi radije potrošili novac? PR ili oglašavanje? Rublje nije u ponudi 🙂

Irena Omazic

Vodila PR i Social Media kampanje za domaće brendove, političke stranke, nevladine organizacije. Piše blog o odnosima s javnošću, komunikaciji i društvenim mrežama na PublicRelations.ba. Trenutno je blogerica u One World See o ljudskim pravima na internetu.

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.