Evo zašto bh. političarima HITNO treba PR

Share

Nisam ljubitelj politike i ne volim slušati bh. političare dok govore jer je to jako neugodno i frustrirajuće, a za one osjetljive nije ni preporučljivo. Ali kada ovakav video klip “sam” dođe do mene preko Facebooka onda je to nešto vrlo neobično. U svakoj komunikaciji osoba kaže o sebi, svom obrazovanju i sposobnosti mnogo više nego što želi. Riječima možemo istaknuti svoje najbolje osobine i uvjeriti ljude da smo sposobni i obrazovani. Ali moć neverbalne komunikacije je daleko važnija od govorničkog umijeća.

Političari u BiH su poseban sloj ljudi. Samodovoljni, pametni, sposobni, ne trebaju savjete, usavršavanja. I zbog takvih stavova im se događaju ovakve stvari:

httpv://www.youtube.com/watch?v=B3Rhhx-xDUc

httpv://www.youtube.com/watch?v=qaskHvmHpxE

Ako imate pravog PR stručnjaka (ne onog što samo ažurura Facebook stranicu) ovako strašni gafovi vam se ne bi trebali događati. Prva stvar koju vam moraju objasniti (ako to ne znate sami) je da:

  • komunicirate i kad ne govorite i to mnogo brže nego što očekujete
  • dobar javni nastup nije rezultat talenta nego vježbe
  • za svaki intervju i nastup pred medijima najvažnija stvar je PRIPREMA
  • šta znači 55 – 38 – 7

Druga stvar koju vam stručnjak za komunikaciju mora reći je: kad gradite svoj osobni brend (u ovom slučaju je to političarka koja treba odavati dojam osobe sposobne voditi prezaduženu državu sa mnogo problema) morate biti dosljedni u svim oblicima komunikacije. Jer sve što vidite sada na internetu tu će i ostati slijedećih nekoliko desetljeća. I da znate tražilice često bolje rangiraju rezultate starijeg datuma. Kada jednog dana angažirate najbolje stručnjake, mnogo će učiniti za vaš imidž, ali vas neće riješiti demona iz prošlosti.

Osoba sa ovog video klipa je zaista dosljedna. U to sam se uvjerila kad sam vidjela službene fotografije na web stranici političke stranke čiji je ona član.

Politički PR - Karolina Pavlovic

Politički PR - Karolina Pavlovic

Da se sad vratim na 55 – 38 – 7. Do ovih famoznih brojki došao je Albert Merabijan, stručnjak za neverbalnu komunikaciju. Brojke pokazuju ukupan utjecaj poruke: 7% verbalan (samo riječi), 38% vokalan (ton glasa) i 55% neverbalan. Pregledala sam video klipove i fotografije i zaključila:

Frizura – na klipu korektna, fotografije neću komentirati zlo mi je. Ali sa ovakvom bojom kose ne može se ostaviti dojam moćne autoritativne osobe koja je sposobna voditi državu.

Nakit – ove tri gromade od kojih je nakit sačinjen potpuno su neprimjerene i neukusne. U zemlji sa 500 tisuća nezaposlenih i ogromnim brojem siromašnih veliki i skupi komadi nakita nisu neukus, nego bezobrazluk.

Boje – crno s crnim na crnom! Mlada osoba iz stranke koja tvrdi da donosi neki boljitak ovoj državi i narodu, za svoje prvo pojavljivanje u medijima izabere toliku crninu. Je li to slučajnost ili simbolika nekog pokopa?

Položaj ramena – ramena malo podignuta, a glava uvučena u ramena. Kao da vam prijeti neka strašna zvijer, a vi ne možete ni pobjeći ni pobijediti aždaju.

Pogled – “Kada osoba luta pogledom lijevo i desno, može vam se učiniti da provjerava šta se događa u prostoriji, ali zapravo je riječ o tome da mozak traži puteve za bijeg, otkrivajući nesigurnost osobe u pogledu onog što se događa.” Barbara i Alan Pease “Definitivni vodič kroz govor tijela”

Politički PR podrazumijeva: upravljanje medijima, upravljanje imidžom, internu komunikaciju i upravljanje informacijama, a sve to mora funkcionirati u okviru dobro osmišljene komunikacijske strategije. Za naše političare to zvuči jako komplicirano i skupo. Ali za početak upravljanje imidžom se može shvatiti jer imate relativno!! brze rezultate rada, a i lako je pojasniti šta imidž znači.

PR gospođe koja je na ovom snimku ni u kom slučaju nije smio dopustiti izlazak pred medije. Ovakvim ste nastupom sami sebi pukli šamar! Prema riječima Zorana Tomića (Odnosi s javnošću: teorija i praksa):

imidž političara odgovara organizacijskim ciljevima.

Ako je ovo jedan od vodećih članova stranke šta još da očekujemo od njih…

Irena Omazic

Vodila PR i Social Media kampanje za domaće brendove, političke stranke, nevladine organizacije. Piše blog o odnosima s javnošću, komunikaciji i društvenim mrežama na PublicRelations.ba. Trenutno je blogerica u One World See o ljudskim pravima na internetu.

You may also like...

1 Response

  1. Azra H. says:

    Ne mogu da vjerujem da je ona predsjedavajuća u Domu naroda Parlamenta FBiH..sramotaaaaa..,ali ona je samo jedna u nizu..svaki drugi političar u našoj je isti ili gori..ako može biti gori
    Proslijedi joj ovaj text, sigurno ce je joj pomoci u buducnosti, ako nista da promijeni “profesiju”!!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.