Imaju li bh. brendovi emocionalnu vrijednost?

Share

emocionslna vrijednost bh brendovaMnogi su shvatili da utrku sa stranim proizvodima mogu držati samo oni koji su im ravni. Najbolji sa najboljima. Zbog toga se u posljednje vrijeme sve više pažnje polaže u prezentiranje i dizajn domaćih bh. proizvoda. Uspjeh ovih akcija nije potrebno komentirati. Kada vidite rezultate ne možete biti ravnodušni. Ali nitko, ama baš nitko među njima, ne ulaže u povećanje emocionalne vrijednosti svog brenda.

Atraktivan dizajn i sjajne boje još uvijek ne znače mnogo. Čudna imena koja su izrazito lokalna i nisu razumljiva ni na cijelom području BiH, o Europi da ne govorim. Nije brend kvalitetan domaći proizvod koji se za određenu svotu novaca zaštiti i onda se čeka da mu popularnost naraste, jer sve što je domaće jednostavno je dobro.

Prema Wikipediji brand ili marka je prepoznatljiva oznaka ili ime nekog proizvoda, koje često podrazumijeva i kvalitetu. Marka mora stvarati snažni i trajni identitet proizvoda/usluge, sažimati osobnost poduzeća i poticati osjećaje povjerenja, korisnosti, dobrobiti i sigurnosti. Osnovna prednost marke proizlazi upravo iz njezine nazočnosti u podsvijesti potrošača/korisnika, odnosno mogućnosti za njezino prisjećanje i prepoznavanje, tzv. “brand awareness”.

Prema Davidu A. Aakeru, elemente marke moguće je grupirati u 5 kategorija koje predstavljaju temeljne vrijednosti marke:

• Lojalnost marki
• Svjesnost o imenu
• Percipirana kvaliteta
• Asocijacije vezane uz marku u odnosu na percipiranu kvalitetu
• Ostale zaštićene vrijednosti (elementi) marke

Imajući na umu ove elemente prošetala sam po samoposluzi i pokušala naći bh. proizvode koji su se meni sami nametnuli kao brend.

dizajn bh brendova

Tjestenine? Talijani su mi i dalje bliži srcu, a kažu da se neke domaće marke proizvode u garažama, pa…. Higijenski proizvodi? Palmolive i Dove su čak i Nivei oteli primat, o bosanskim deterdžentima nema ni govora. Možda Softly? Toliko im je iritantna reklama. Ne treba mi Softly!! Neki slatkiš? Kada želim čokoladu to je u 99% slučajeva Dorina s ledenim punjenjem. Nešto drugo? Ne, hvala.

Možda Vitaminka ulijeva povjerenje. Stari dobri proizvodi u staklenoj ambalaži, što znači i da su provjereni. Ali to je stara slava. Nema tu jakog brenda. Jednostavno su prisutni na tržištu otkad ja znam za sebe, pa sam im zato sklona. A i biranje tegle kiselih krastavaca ne zahtijeva preveliku izbirljivost (bar kod mene ne zahtijeva).

Jedan od rijetkih bh. proizvoda koji je brend i u glavama potrošača je Violeta. Miris ljubičica i sama boja mene asociraju na dobro poznati logo. Teško da ih netko može nadmašiti u mojoj korpi. Kvalitet koji nude za onu cijenu je i više nego dobar. Nemaju agresivne i dosadne reklame, a mene su „kupili“.

Kada ja kupujem određeni brend, biram osjećaj, stav. Osjećaj luksuza, moći, ljepote koji si želim priuštiti. Da se iz kupovine vratim kao kraljica! I za taj sam osjećaj spremna izdvojiti dobar dio svog novčanika. Jer ja to zaslužujem! 🙂 Nije važno koliko je prizvod koristan, praktičan i kvalitetan, to ne ide u prvi plan kada se odlučujete o kupovini. Da je to najvažnija odlika brenda čizme sa potpeticom od 12 cm se nikad ne bi prodavale. Pogotovo ne za nekoliko stotina maraka. A prodaju se itekako!

Šta je to s domaćim brendovima? Ili nešto sa mnom nije u redu?!

KVUXUJPMJKZP

Irena Omazic

Vodila PR i Social Media kampanje za domaće brendove, političke stranke, nevladine organizacije. Piše blog o odnosima s javnošću, komunikaciji i društvenim mrežama na PublicRelations.ba. Trenutno je blogerica u One World See o ljudskim pravima na internetu.

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.