Jednu od najčešćih grešaka na Facebook stranicama ja nazivam „pustoš“. Za SEO Facebook stranice prazan prostor je užas. U vašim očima to i nije veliki nedostatak, ali u očima tražilica to je užas. Ključne riječi pomoću kojih vaša publika dolazi do vas i koje ste odabrali za svoj cilj trebate dodati u korisničko ime i opis FB stranice (npr. public relations.ba) Da biste bili sigurni kako stojite provjerite ključne riječi koje ste odabrali kao svoj cilj na tražilici koja je fokusirana samo na Facebook rezultate http://foupas.com i krenite u akciju.
Na šta trebate paziti prilikom kreiranja stranice?
- Ime Facebook stranice – odaberite ono koje je upečatljivo, kratko, jasno i koje najbolje opisuje ono o čemu stranica govori. Promjena imena stranice nije dobar potez i tražilice ne reagiraju dobro na takve promjene.
- Korisničko ime – npr. http://facebook.com/publicrelations.ba Na http://facebook.com/username možete izabrati korisničko ime u koje će sadržavati vaše ključne riječi (generičke riječi još uvijek nisu dostupne, tako da „public relations“ ne može imati nitko). URL FB stranice predstavlja identitet biznisa, kompanije/brenda čiju stranicu ažurirate.
- Kategorija – ovo je značajan dio jer podrazumijeva one riječi koje vaši klijenti vežu za vas. Razmislite što vaši posjetitelji misle o vama kako vas kategoriziraju. Nije bitno kako vi određujete svoj proizvod/kompaniju, bitno je što vaše ciljne javnosti misle o vama. Bolje je izabrati kategoriju „proizvod“ ako vaše javnosti smatraju da ste vi upravo u toj kategoriji, nego staviti “brend” što se vama više sviđa, ali vašoj publici je to potpuno strano.
- Opis – pojavljuje se ispod slike profila kao Više o… – Obvezno napišite nešto u ovom okviru. 250 karaktera daju prve informacije o vama, sažetak onog čime se vi bavite.
- Opis – ovaj okvir služi za opis onoga što stranica predstavlja, ali jako je važno sastaviti kratak tekst koji će sadržavati ključne riječi koje su vama važne i preko kojih vaša publika dolazi do vas. Nemojte praviti grešku koja je česta na Facebook stranicama i napisati cijelu povijest kompanije. Budući da ne možete mijenjati font ni veličinu fonta ogroman tekst izgleda užasno i nitko ga ne čita. Ili možda vi čitate?
- Cilj – Ovo je prilika da napišete koja je svrha postojanja vaše stranice. U jednoj rečenici ljudima kažite kakvu korist oni mogu imati od toga što su vaši FB prijatelji.
- Nagrade – Na PR.ba ovaj je okvira prazan, na žalost. Ali nagrade potrošačima i vašim javnostima ulijevaju povjerenje jer se smatra da u svojoj profesiji imate kredibilitet.
- Proizvodi – Opišite ono što nudite, prodajete.
- Web stranica – OBVEZNO DODATI LINK. Nema potrebe za daljnja objašnjenja.
Primijetili ste da skoro svaka rečenica sadrži riječi tražilica ili ključne riječi. Zašto je to bitno? Ako dobro optimizirate i web i FB stranicu tražilice će biti zadovoljnije, a vi ćete biti sretni zbog rezultata na tražilicama. Nemojte sebi dopustiti da se bavite komunikacijom bilo koje vrste, a da vas tražilica ne prepoznaje. Prvu i posljednju riječ o vašem projektu, kompaniji ili imenu donosi tražilica. Jer tamo svi provjeravamo informacije i stječemo prvi dojam o nekome. Razmislite je li važno da se tamo pojavite u pravom svjetlu ili ćete biti frajer i zanemariti prvi izvor informacija za kojim svi posežemo kad nas nešto zanima.
2 Responses
[…] / Vizualni SEO Facebook stranice Posted on 24/04/2011 by urednik Nakon postova PR na Facebooku i Seo Facebook stranice, treći post je o važnom, ali zanemarenom dijelu ove priče, a to je vizualni SEO Facebook […]
[…] us – napišite ono što je važno za vašu djelatnost. Taj sadržaj treba biti bogat ključnim riječima koje su relevantne za vašu industriju jer ovaj dio Google indeksira, što znači da sa boljim […]