Nedavno sam na mail dobila zamolbu da preporučim PR agenciju u BiH. Informacije sam pokušala naći na Googlu i shvatila da nema jednostavnog načina da dođete do popisa PR agencija i podataka o njima.
Katastrofalan prvi dojam!
U BiH nema aktivne udruge za odnose s javnošću od koje biste mogli tražiti ovakve informacije. A 99% PR agencija ima skoro „mrtve“ web stranice na kojima se ništa ne događa, pa ih i posjetitelji i tražilice zanemaruju (neke su napravljene 2009. godine i od tada su netaknuto blago!).
Fan page na Facebooku, najpopularnijoj društvenoj mreži u BiH, nema svaka agencija iako svi ističu da su lideri u komunikaciji.
U želji da pomognem, napravila sam popis PR agencija u BiH.
Altermedia.ba
Apriori.ba
Aquariusogilvy.com
Bejtovic.ba
Boram.ba
Chapter4.ba
Communis.ba
Ebbecomms.com
Mccann-erickson.ba
Mita.ba
Prime.ba
Viamedia.ba
Popis nije potpun. Ako smatrate da sam nekog izostavila, slobodno pošaljite opomenu na irena [at] publicrelations.ba
Tekst je osvježen 26. 7. 2019.
Tajnovitost se ogleda u tome da nema pravila. Danas ako jedna agencija dobije klijenta i to objavi, već sutra stižu indijanci s nižom cijenom, pod a, ili nemoralnom ponudom, pod b. Ovo “b” može i ne mora biti sa svijetle strane Zakona 😀
Druga stvar, malo koja agencija u suštini ima mogućnost vodjenja komunikacije na najbolji mogući način. Neke bi to zaista uradile školski što bi donijelo neke željene rezultate, druge bi namaštale sve i svašta, svjesne da ne mogu realizovati ni dio.
U najvećem broju slučajeva, komunikaciju i njena pravila ipak postavlja klijent, a agenciju angažuje samo kao podršku.
Biti lider, znači biti majstor igre. Biti nakićen logotipima kompanija za koje si radio, nećemo u detalje šta i koliko, znači da si vrijedan. No, bez tih detalja možemo samo nagađati.
Ovaj je post nastao kao moj odgovor ljudima koji su od mene tražili preporuku za PR agenciju jer se sami nisu mogli snaći na internetu. Mislila sam da me ljudi zezaju jer se radilo o nekome iz Londona tko se predstavio imenom i prezimenom (imao je ozbiljne namjere), istraživala sam malo i ostala šokirana.
Agencije koje traže radnike sa ovim ili onim obrazovanjem, godinama radnog iskustva, znanjem nekoliko jezika, same ne znaju komunicirati online. Zašto bih ja angažirala agenciju da mi izradi online strategiju ili nešto slično, kad na vlastitom primjeru pokazuju da ne znaju to raditi, a i ne razumiju se baš u taj dio… Ona stara “u majstora kuća najgora” više ne vrijedi.
O varanju, krađi projekata i sličnim smicalicama znam ponešto 🙂
Svaki dosadašnji post mi je privukao pažnju i sa guštom sam ga pročitao. Takodjer imam i jedan prijedlog a to jest da pokušaš u jednom postu obraditi temu Neuromarketinga čija su istraživanja skupa i koriste se zasad samo na Zapadu.
Nadam se da ćeš prihvatiti moj prijedlog 🙂
Hvala ti, Kenane, na komentaru i na prijedlogu. Istražit ću malo tu temu, uzet će vremena, ali post će sigurno biti.
Super su mi ovi tvoji tekstovi, zaista! Jedino mala sugestija – nešto nije u redu sa rss kanalom koji ja inače koristim za redovno praćenje postova. Bila bih presretna da to radi pa da mi ne promiču postovi koje objaviš. Ovako s vremena na vrijeme uletim ovamo pa moram čitati par postova odjednom i onda mi bezveze da komentarišem unazad 🙂
Hvala na sugestiji! Riješit ću to čim prije. Ne znam u čemu je problem jer nekad radi, pa se dogodi neki prekid. 😉