Volontiranje u odjelu za odnose s javnošću

Share

Volonteri su “osobe koje besplatno obavljaju neku družnost” u tvrtki. Volontirati znači “besplatno služiti”. Volonter je osoba koju nakon završena školovanja za određeno zanimanje ( u mom slučaju odnosi s javnošću ili PR), primaju na stručno osposobljavanje bez zasnivanja radnog odnosa i osoba koja se nakon završenog obrazovanja nalazi na obveznom praktičnom radu, a za svoj rad ne prima plaću niti naknadu.

Svoje neiskustvo i isključivo teoretsko obrazovanje u odnosima s javnošću morala sam upotpuniti volontiranjem. Godina dana stjecanja iskustva bez novčane naknade…. Nije baš ispunjenje svih mojih snova, ali eto nek’ to bude ulaganje u budućnost i razvoj karijere. Pa tko izdrži!

Imala sam sreće što sam došla u iskusan PR tim koji je kreativan i pun razumijevanja za moje nepoznavanje prakse. Nisam dobijala isključivo zadatke da kopiram, donosim kave, donosim novine… U kratka tri mjeseca stalo je dosta znanja. Čim sam došla na praksu „bacili su me u vatru“ i učila sam na vlastitim greškama uz savjete svih kolega. Hvala mnogo 🙂  Ono što se nauči na tuđim greškama može se zaboraviti. Ono što naučimo iz vlastitih je iskustvo!

Zašto volontirati?

Volontiranje u odnosima s javnošću  se isplati jer zaista naučite mnogo toga. I konačno u svoj CV možete početi pisati o iskustvu koje ste stekli u praksi. Volontiranje u odnosima s javnošću mi se isplatilo jer sam naučila:

1. Pisanje, pisanje, pisanje… za 90 % poslova u odnosima s javnošću potrebna vam je vještina dobrog pisanja i kreativnog i preciznog izražavanja. Pisanje priopćenja za javnost, PR članaka, postova, tekstova za publikacije, izvještaja ( mjesečnih i godišnjih)… Pismenost i vještina pisanja moraju biti izbrušeni prije početka vaše karijere. Pisanje brojnih seminarskih radova i eseja tijekom studiranja velika su pomoć.

2. Brojevi... bez obzira jeste li ljubitelj računanja i računovodstvenih zadataka, ovo je neizbježno i jako bitno. Svaki projekt zahtijeva svoju računicu… PReciznu!

3. Komuniciranje s ciljnim javnostima – internim, eksternim, medijima… Slanje već napisanih informacija, priopćenja, poziva i nije teško, ali uvijek morate imati drukčiji pristup u komunikaciji s ljudima koji od vas traže različite informacije. Svima se žuri i jako su nervozni i ljuti ako moraju čekati informaciju koja im je potrebna. A vi ste im krivi za sve.

4. Poznavanje zakona – rijetko će vam netko skrenuti pažnju na ovakve „lekcije“. Ali minimalno, osnovno poznavanje zakona je poželjno da biste mogli predvidjeti posljedice korištenja nekih podataka, fotografija, autorskih djela, nečijeg loga. Poznavanjem zakona od neugodnosti štitite klijenta, kompaniju u kojoj radite, ali prvenstveno štitite sebe i svoju reputaciju. Zakoni nisu baš interesantno štivo, ali isplati se znati.

5. Ažururanje web stranice – ovo je postalo svakodnevni PR posao. Danas morate imati bar minimalno znanje o funkcioniranju web stranica i blogova. Online PR je postao svakodnevica i  ne postoji nijedna ozbiljna ustanova, projekt, kampanja koja nije prisutna i online. Ali PR tim koji je odgovoran za web stranicu i njezin sadržaj kriv je za svaku krivo objavljenu, neobjavljenu, zakašnjelu informaciju. A situacija je dodatno komplicirana ako pišete nekoliko blogova za različite klijente i morate paziti na različite interese.

6. Press cliping – i analiza medijskih objava svakodnevni su posao i prvi zadatak kad ujutro dođem u ured. Ne može se raditi komunikacija bilo koje vrste, a da pri tom ne znamo kako drugi komuniciraju i šta pričaju i pišu o vama, klijentima i koju vrstu informacija traže.

Kad sve stavite na papir izgleda malo, ali ne biste mi vjerovali koliko sam grešaka napravila. Da sam bez sadašnjeg iskustva trebala raditi ozbiljniji zadatak ili PR kampanju propala bih na samom početku.

Nije baš jednostavno raditi bez naknade na duži period, a vezani ste i za ured i za fakultet, ali ako imate priliku prihvatite je. Isplatit će vam se prije nego što mislite!

Irena Omazic

Vodila PR i Social Media kampanje za domaće brendove, političke stranke, nevladine organizacije. Piše blog o odnosima s javnošću, komunikaciji i društvenim mrežama na PublicRelations.ba. Trenutno je blogerica u One World See o ljudskim pravima na internetu.

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.